از دو سال پیش که بحث ساخت دنباله «سنتوری» داریوش مهرجویی مطرح شد اولین سوال این بود که آیا محسن چاوشی ستاره امروز موسیقی پاپ ایران در دومین قسمت هم با مهرجویی همکاری خواهد کرد یا نه.
کد خبر: ۹۷۱۵۹۷
دعواها تبلیغات بود؛ چاوشی در سنتوری 2 می خواند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آی سینما این سوال اما حاشیه های و درگیری های لفظی فراوانی بین مهرجویی و چاوشی ایجاد کرد که باعث شد هر دو نفر به ظاهر از ادامه همکاری خودداری کنند، با این حال محمدرضا شریفی‌نیا به تازگی اعلام کرده همه آن درگیری‌ها فقط برای تبلیغات بوده و مهرجویی و چاوشی در قسمت دوم «سنتوری» همکاری می‌کنند.

مهر ماه سال 93 برای اولین بار خبر ساخت «سنتوری 2» منتشر شد و همان زمان خبر قطعی شدن حضور بهرام رادان بازیگر اصلی و محسن چاوشی خواننده قسمت اول توسط برخی رسانه‌ها اعلام شد. اتفاقی که بسیار وسوسه کننده بود و خیلی‌ها منتظر بودند رخ دهد آن هم در حالی که هر دو نفر نزدیک به یک دهه متفاوت و عجیب را از سر گذرانده بودند. اما پس از آن بود که هیچ چیز مطابق میل طرفداران فیلم اول پیش نرفت. گویا اختلاف نظرها باعث شد هر دو قید همکاری را بزنند و البته این جدایی بی حاشیه هم نبود.

در آخرین روز بهار 94 داریوش مهرجویی با ادبیاتی بسیار تند و تیز در گفت و‌گویی به انتقاد شدید از محسن چاوشی پرداخت و اعلام کرد این خواننده قطعا در «سنتوری 2» که نامش به «سنتوری، مرد پاییزی» تغییر کرده حضور نخواهد داشت. او در این گفت و‌گو اعلام کرد چاوشی دستمزد 500 میلیونی تومانی طلب کرده و این مسئله زیاد به مذاق آقای کارگردان خوش نیامده بود. مهرجویی مدتی بعد هم در گفت‌و گوی دیگری اعلام کرد: «اعتقاد دارم محسن چاوشی بسیار نامرد و قدرنشناس است و هنوز دلخوری‌ام از چاوشی برطرف نشده. من با اعتبار خودم برای او مجوز گرفتم و برایش همه‌کار کردم و در انتها آن جواب را از این خواننده گرفتم.»

در این بین محسن چاوشی ترجیح داد سکوت پیشه کند تا اینکه بالاخره اوایل سال 95 در گفت وگو با موسیقی ما گفت: «کسی صاحب سینما نیست که من بخواهم به خاطر مشکلاتم با یک کارگردان از سینما دلگیر شوم. جواب ندادن من به حرف‌های آقای مهرجویی هم از سر جواب نداشتنِ من نبود، اصلاً و ابداً. می‌توانستم برای بندبند حرف‌های تندی که ایشان درباره من زدند، جواب‌های مناسبی داشته باشم بلکه توهین‌های ایشان هم متوقف شود. اما ترجیح دادم به حرمت نام «داریوش مهرجویی» و سن و سالی که دارد، سکوت کنم و بیشتر به این موضوع دامن نزنم. بالاخره ایشان اخلاقی دارند و من هم اخلاقی. ادامه دادن به این کشمکش‌ها زشت است و در شأن نام یک هنرمند نیست.»

اما پس از این گفت‌و‌گو مشخص نشد چه اتفاقی افتاد که داریوش مهرجویی در صحبت‌های بعدی اش کمی موضع خود را متعادل‌تر کرد و حتی از امیدواری به همکاری دوباره با چاوشی خبر داد: «به نظر من چاوشی حس قوی و خیلی قشنگی دارد که باید ویژه اش کرد و من فکر می‌کنم انرژی‌های من و چاوشی با هم جور است و می‌توانیم با همدیگر کارهای خوبی کنیم. امیدوارم این شایعات و این حرف های دروغینی که منتشر شد، اثری روی رابطه ما نگذارد و بتوانیم در «سنتوری2» باز هم با هم کار کنیم.» البته این اظهار نظر مهرجویی با جواب منفی مجدد محسن چاوشی در فضای مجازی همراه شد و او با منتشر کردن یک عکس «نه» قاطعانه ای به مهرجویی داد.

با این حال احتمال همکاری مجدد چاوشی با مهرجویی با اضافه شدن محمدرضا شریفی‌نیا به این پروژه افزایش پیدا کرد، مردی که خیلی‌ها زمانی از او به عنوان آچار فرانسه سینمای ایران نام می‌بردند و بیش از یک دهه تمام و کمال در کنار مهرجویی بود پس از یک دوری تقریبا یک دهه‌ای تصمیم گرفت برای ساخت «سنتوری 2» با این کارگردان همکاری کند. حالا شریفی نیا در حالی که به دیباچه خبر داده ساخت «سنتوری، مرد پاییزی» هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد درباره حضور مجدد محسن چاووشی در این فیلم گفته:«بله حتما بر می گردد. آقای چاوشی جزو اصول کار است. مگر می‌شود او نیاید؟ اصلا خودش خواهد آمد.»

شریفی‌نیا در ادامه وقتی به حاشیه های این دو سال اشاره می‌شود پاسخ جالبی می‌دهد: «شاید اینها یک نوع تبلیغات باشد. بالاخره باید چهار تا حرف زده ‌شود که برای فیلم جو درست شود. چه اشکالی دارد؟ نگران هم نباشید این حرف ها بخشی از تبلیغات فیلم است. مهرجویی و چاوشی با هم رفیق‌اند. شما چرا خام می شوید؟»

به این ترتیب پرونده همکاری مهرجویی و چاوشی که مدت‌ها بسته شده بود با این صحبت عجیب شریفی نیا دوباره باز شده و باید دید بالاخره قرار است صدای محسن چاوشی بار دیگر در فیلمی از داریوش مهرجویی شنیده شود یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها