اگر شما ترجیح می‌دهید که هر روز چند هارد دیسک اکسترنال را با خود حمل نکنید، حتما از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد که اخیرا شرکت سیگیت (Seagate) از یک هارد اکسترنال پاسپورتی 5 ترابایتی (5TB portable hard drive) پرده‌ برداری کرده است.
کد خبر: ۹۷۰۷۶۸
هارد دیسک‌ اکسترنال پاسپورتی 5 ترابایتی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اوبرگیزمو، این ‌روزها هر چه فایل‌ها بزرگتر می‌شوند، شما هم به فضای ذخیره داده (storage) بیشتری نیاز پیدا می‌کنید. دیگر آن روزهایی که دیسک سخت (هارد دیسک) رایانه‌ها فقط 1.44 مگابایت حجم داشتند، گذشته است و حجم درایو‌های رایانه‌ها حتی بسیار فراتر از نیاز کار دانش‌آموزان مدرسه‌ای است. حالا فقط بازی‌های ساده رایانه‌‌ای بیش از 10 الی 20 گیگابایت از حجم هارد یک رایانه را اشغال می‌کنند که این به معنای آن است که حتی هارد دیسک‌های اکسترنال (قابل حمل) ما نیز باید فضای ذخیره زیادی داشته باشند.

اگر شما ترجیح می‌دهید که هر روز چند هارد دیسک اکسترنال را با خود حمل نکنید، حتما از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد که اخیرا شرکت سیگیت (Seagate) از یک هارد اکسترنال پاسپورتی 5 ترابایتی (5TB portable hard drive) پرده‌ برداری کرده است. هارد درایوی که آنها ادعا کرده‌اند، از بزرگترین حجم فضای ذخیره داده در بین هاردهای اکسترنال پاسپورتی (largest-capacity mobile drive) جهان برخوردار است. البته روشن است که با وجود 5 ترابایت فضا نمی توان این ادعای سیگیت را انکار کرد.

نام این هارد اکسترنال Backup Plus 5TB است و که هم با رایانه های PC و در صورت نصب درایو‌های فرمت NTFS روی رایانه مک (Mac) ، روی آنها هم کار می‌کند و از همان قابلیت‌های دیسک سخت داخلی باراکودا دارایو 5 تراباتی بهره می‌برد.

این درایو اکسترنال همچنین یک پوشش آلومینیومی دارد که بر عمر و مقاومتش می‌افزاید. قیمت جهانی این هارد پاسپورتی 190 دلار است که اواخر همین ماه با رنگبندی‌هایی که در عکس فوق می‌بینید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این هارد پاسپورتی از قابلیت اتصال پذیری (کانکتیویتی) یو اس بی نگارش سه (USB 3.0) برخوردار است که انتظار می‌رفت که سیگیت به منظور آمادگی برای پشتیبانی از رایانه های آینده، بر روی یک چنین محصول فوق‌العاده‌ای از اتصال پذیری یو اس بی مافوق سریع نوع سی (USB-C) استفاده می‌کرد. هنوز هم کاربران منتظرند تا ببینند آیا شرکت سیگیت در محصولات بعدی‌اش از یو اس بی نوع سی استفاده می‌کند یا نه؟

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها