همراه با استاد جمشید مشایخی به بهانه هشتاد و دومین سالگرد تولدش

من اما جمشید هستم

جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما با دریافت لوح زرین بنیاد فردوسی به عنوان برترین مروج فرهنگ پهلوانی در عرصه هنر سینما تجلیل شد.
کد خبر: ۹۶۹۰۸۱

به گزارش ایسنا، در این آیین که شامگاه دوشنبه در تالار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، پس از قدردانی از تلاش‌های کهن‌کسوتان عرصه‌های پهلوانی در مراسم ویژه‌ای با نوای مرشدان زورخانه و نواختن ضرب و زنگ با پیشکش لوح زرین بنیاد فردوسی از سوی یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی) و تاق شال کهن کسوتی پهلوانی از سوی پیشکسوتان زورخانه‌های ایران، از استاد جمشید مشایخی به عنوان برترین مروج فرهنگ پهلوانی در عرصه هنر سینما قدردانی شد.

جمشید مشایخی پس از دریافت لوح زرین بنیاد فردوسی خطاب به حاضران گفت: از زمانی که یادم می‌آید، خادم پهلوانان بودم و از این پس هم خواهم بود. اگر در زمینه اخلاق و ادب چیزی یاد گرفته باشم در زورخانه‌ها از این بزرگان و پهلوانان آموخته‌ام، بنابراین جمشید مشایخی همیشه خاک پای ملت ایران خواهد بود.

او افزود: نکته مهم در این آیین برای من حضور گردآفریدها بود؛ ما پهلوانان مرد زیاد داشته‌ایم اما در این مراسم بانوان نقال و مهمانانی دیدم که پهلوان‌اند و به پهلوانی علاقه‌مند هستند.

این هنرمند با اشاره به داستان «گردآفرید» در شاهنامه فردوسی گفت: در شاهنامه وقتی سهراب با مبارز دلاوری می‌جنگد و خسته می‌شود بناگاه، کلاهخود مبارز مقابلش به زمین می‌افتد، جهان پهلوان «سهراب» با کمال شگفتی می‌بیند که با یک زن با نام «گردآفرید» می‌جنگیده که این اندازه نیرومند و البته زیبا بوده است، بنابراین خشنودم که ایران پر از گردآفریدها و پهلوانان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها