انتخابات آمریکا بر قراردادهای خودرویی تأثیری ندارد

شروط صریح قطعه‌سازان ایرانی برای پژو و رنو

وزیر صنعت و معدن در نمایشگاه مطبوعات:

قرارداد با رنو هنوز قطعی نشده است

وزیر صنعت و معدن گفت: درمدت بعد از برجام حدود 37قرارداد مشارکت با سرمایه گذاران خارجی به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون یورو در هیات عالی نظارت بر سرمایه گذاری به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۹۶۷۰۵۸
قرارداد با رنو هنوز قطعی نشده است

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، محمدرضا نعمت زاده امروز در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در باره دستاوردهای برجام بر بخش صنعت به خبرنگاران گفت: از اول شروع کار این دولت، شرایط برای تولید و سرمایه گذاری بهتر شد و بعد از برجام نیز روند بهبود شرایط افزایش یافت. مهمترین دستاوردی که برجام برای اقتصاد کشور داشته است، ایجاد فضای امید و کار و توسعه است، وقتی در استان چهارمحال و بختیاری که یک استان محروم است در این مدت تقاضای سرمایه گذاری دو برابر شده است همه نشان از بهبود فضای امید برای سرمایه گذاری دارد و وظیفه دولت این است که فضا و بستر سرمایه گذاری را فراهم کند تا بنگاه ها برای سرمایه گذاری انگیزه یابند.

وی با اشاره به اینکه قرارداد تولید خودرو با رنو هنوز قطعی نشده است، گفت: با مصوب شدن قرارداد سرمایه گذاری با رنو در هیات عالی نظارت فاز اول رنو به ارزش 400 – 500 میلیون یورو خواهد بود که به حجم سرمایه گذاری های مصوب افزوده می شود.

نعمت زاده درباره میزان سرمایه گذاری ایدرو گفت : شرکت های دولتی نمی توانند بیش از 20 درصد در پرو‍‍‍‍ژه ها سرمایه گذاری کنند ولی شرکت های توسعه ای مثل ایدرو، ایمیدرو بخصوص در مناطق محروم می توانند 99 تا 100 درصد هم سرمایه گذاری داشته باشند.

وی توضیح داد شرکت ایدرو در قرارداد با رنو می تواند سهمش را واگذار کند چون یک شرکت توسعه ای است.

وزیر صنعت و معدن وتجارت درباره خروج پراید و پژو از چرخه تولید گفت: یکی از همکاران گفته بود که این دو خودرو از رده خارج خواهد شد اما اینطور نیست، وقتی خودروسازان این همه مشتری و متقاضی دارند باید نحوه تولید خود را ارزیابی کنند معتقدم هستم که یک برند نباید از بین برود، حتی پیکان نیز به عنوان یک اسم تاریخی می توانست به فعالیت خود ادامه دهد اما مدلهایش را تغییر دهد و به روز کند درباره خودرو پراید و پژو نیز باید چنین اتفاقی بیفتد و خودروساران باید به سمت بهبود تکنولو‍ژی و تولید کیفی خودرو حرکت کنند و پلت فرم ها را تغییر دهند.

وزیر صنعت و معدن و تجات همچنین رشد بخش صنعت در سه ماه نخست امسال را 4.2 درصد اعلام کرد و گفت: اغلب صنایع کشور از رکود خارج شده اند و کارخانه هایی که تا پارسال مشکل فروش داشتند هم اینک ندارند. صنعت خودروسازی که بزرگترین صنعت کشور است و تعداد تولیدش به 753 هزار دستگاه تولید رسیده است.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
-
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
نعمت زاده یكی از بی لیاقت ترین وزارای روحانیه و از یه همچین آدمی انتظار نمیره كار چندانی برای صنعت خودرو بكنه اون تنها سوادش وام دادن به مردم برای خرید پراید و پژوست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها