یک متخصص اطفال گفت: اغلب کودکان در غذا خوردن، الگوپذیر والدین خود هستند و اگر پدر و مادر صبحانه مرتب نخورند یا این وعده غذایی را حذف کنند، کودکان نیز از والدین خود الگوبرداری کرده و این عادت نادرست در درازمدت منجر به بیماری‌های سوء تغذیه و پوکی استخوان می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۱۹۷
صبحانه در خلاقیت و یادگیری کودکان اثرگذار است

به گزارش جام جم آنلاین، سعیده میری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: خوردن صبحانه در افزایش یادگیری و خلاقیت کودکان تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: توجه به تغذیه کودکان یک اصل مهم در زندگی است و تغذیه درست کودک از همان بدو تولد می‌تواند جلوی بروز بسیاری از اختلالات ذهنی و روانی کودکان را در سن بزرگسالی از بین ببرد.

وی افزود: در غذا دادن به کودکان باید اصولی را رعایت و برنامه‌های خاصی را تدوین و اجرا کرد؛ به گونه‌ای که رعایت تنوع غذایی سالم و مقوی برای کودک بسیار موثر خواهد بود.

به گفته وی، در صورتی که کودکان نسبت به غذا خوردن بی‌اشتها باشند، سعی شود برای تشویق آنها به خوردن از غذای مورد علاقه آنها استفاده شود.

وی اظهار داشت: کودک را می‌توان از طریق توجه و محبت بیشتر و همچنین با تغییر در ترکیب و مزه غذا به خوردن تشویق کرد.

میری در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های آموزشی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های مرتبط می‌توان والدین را با نحوه تغذیه کودک که امری بسیار حیاتی است، آشنا کرد.

وی در پایان گفت: والدین باید به صبحانه فرزندان خود بیش از دیگر وعده‌های غذایی دقت کنند. با تواناتر شدن کودک اجازه خوردن را با نظارت پدر و مادر به کودک بدهیم که این امر نیز در تغذیه کودکان بسیار حائز اهمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها