سیتروئن DS؛ عصاره هنر فرانسوی-ایتالیایی روی جاده

خودرویی که ژنرال دوگل سوار می‌شد +تصاویر ناب تاریخی

یکی از محبوب‌ترین خودروها در بلوک شوروی و جایگزینی برای کسانی که "لادا"ی روس را دوست نداشتند! ؛ وارتبورگ ۳۵۳ خودرویی که تولیدش در دوران حکومت پلیسی آلمان شرقی در شهر آیزناخ شروع شد.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۳
وارتبورگ۳۵۳ ؛ افتخار‌ مهندسی آلمان‌ شرقی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، وارتبورگ ۳۵۳ در روزگاری که هر شهروندی از سایه خودش هم می ترسید ، دستاوردی عظیم و افتخار بزرگ مهندسی برای حکومت پلیسی جمهوری دموکراتیک آلمان ( آلمان شرقی) محسوب می‌شد و حتی توانستند آن را به بازار های کشورهای بلوک شرق ، بریتانیا ، قبرس ، آفریقای جنوبی و مالت صادر کنند.

تولید این سدان کمونیست!! از سال 1966 شروع شد و تا سال 1991 ادامه داشت. هرچند که از سال 1985 مدیران کارخانه EMW - Wartburg تصمیم گرفتند با فیس لیفت قسمت دماغه این اتومبیل کمی نوآوری به خرج دهند.

این خودرو از یک پیشرانه دوزمانه سه سیلندر 1 لیتری با 58 اسب بخار قدرت و 106 نیوتن متر گشتاور بهره می برد که در آن زمان می توانست تا 155 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن معادل 12 ثانیه بود.

اما داستان EMW (ای‌ام‌و) چه بود؟ پس از جنگ جهانی دوم و با تقسیم شدن آلمان ، یکی از کارخانه های تولید اتومبیل و موتورسیکلت شرکت مشهور BMW (ب‌ام‌و - بی‌ام‌دبلیو) که در آیزناخ در قسمت شرقی آلمان قرار داشت به تملک و مصادره دولت جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) در آمد و نام آن از BMW به EMW تغییر کرد. (B حرف نخست از نام ایالت "باواریا-Bavaria" و E حرف نخست از نام ایالت "آیزناخ-"Eisenach")؛ حتی لوگو معروف BMW هم به عاریت گرفته شد و رنگ آبی آن به رنگ قرمز تغییر کرد.

پس از آن به مدت چند سال تولید اتومبیل های قدیمی BMW در این کارخانه و صدالبته با نام تجاری EMW با استفاده از قطعات موجود در انبارها ادامه داشت تا قطعات به پایان رسید و در خلاء موجود دانش فنی و توان ضعیف مهندسی تولید ، قرعه به نام اتومبیل‌های وارتبورگ افتاد.

با اتحاد دو آلمان در نهایت در سال 1991 تولید این خودرو متوقف و کارخانه آن توسط دیگر خودروساز آلمانی "اوپل" خریداری شد تا محصولات جدیدی از برند اوپل در آن تولید شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كره میانی
-
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۲
جل الخالق ... این همه تفاوت بین نیمه شرقی و غربی ؟؟؟

نیازمندی ها