در صورتی که پیگیر اخبار ایلان ماسک هستید، حتما به یاد دارید که یکی از مشکلات بزرگ پیش رو برای پروژه سفر به مریخ، تامین مالی برای زیرساخت های مورد نیاز است.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۱
قول اوباما برای اعزام انسان به مریخ تا سال ۲۰۳۰

به گزارش جام جم آنلاین از کلیک، امروز بخشی از نظرات باراک اوباما در مورد چشم انداز سفر انسان به مریخ تا دهه ۲۰۳۰ منتشر شد. وی گفته است «ما یک هدف مشخص برای فصل بعدی تاریخ آمریکا در فضا داریم: فرستادن انسان به مریخ».

وی در مورد جزییات بیشتر این رویداد صحبت کرده و به همکاری نزدیک با شرکت های فضایی خصوصی اشاره کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت:سفر به مریخ نیازمند همکاری بین دولت و شرکت های خصوصی است و ما قدم در این راه خواهیم گذاشت. در طی دو سال آینده، شرکت های خصوصی برای اولین بار فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند برد.

مخصوصا ناسا و کاخ سفید امروز اعلام کردند که به شرکت های تجاری فضایی خصوصی این شانس را می دهند تا ماژول و تجهیزات را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کنند. ماموریت رسمی ISS در سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید و ناسا به دنبال استفاده های بعدی آن است. یک گزینه این می تواند باشد که شرکت های تجاری فضایی از آن به عنوان سکوی پرتاب به سایر ایستگاه های فضایی است.

اخیرا شرکت های خصوصی درخواست استفاده از یک پورت خالی در ISS را به ناسا داده اند. ناسا می گوید «بخش خصوصی با اشتیاق پاسخ داده است و این پاسخ ها نشان می دهند که شرکت های آمریکایی تمایل زیادی به افزودن یک ماژول تجاری در ISS دارند.»

از دیگر جزییاتی که رئیس جمهور اوباما و ناسا اعلام کردند، ساخت سیستم های مسکونی (habs) برای سفرهای دور دست فضایی است.

وی افزود: من خرسندم اعلام کنم ما مشغول کار با شرکای تجاری هستیم تا یک محل سکونت بادوام برای حمل‌ونقل فضانوردان در ماموریت های طولانی مدت در اعماق فضا ایجاد کنیم. این ماموریت ها به ما می آموزند که انسان می تواند خارج از زمین زندگی کند.

ناسا به موارد دیگری نیز اشاره کرد که در فاصله زمان حال تا دهه ۲۰۳۰ برای سفر به مریخ اتفاق خواهد افتاد. ناسا در نظر دارد در دهه آینده یک فاز «اثبات» برای تعیین توانایی های فضانوردان در طی روزها و هفته های دور از زمین ایجاد کند.

مسلما پیش از رسیدن به بازه زمانی تعیین شده، کارهای بسیاری باید انجام شود. در مواجهه با ارسال انسان به فضا در فاصله ای دورتر از مدار زمین، چیزهای زیادی برای یادگیری است. البته بدیهی است بخش بزرگی از این جامعه فضایی را شرکت فضایی اسپیس اکس با برنامه سفر به مریخ خود تشکیل می دهد. اگر ناسا و شرکت هایی همچون اسپیس اکس با یکدیگر همکاری کنند، ممکن است جدول زمانی معرفی شده توسط باراک اوباما به سرانجام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها