دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به رای اخیر دیوان عدالت اداری گفت: این رأی در جهت منافع عده ای وارد کننده و تولیدکننده مواد آسیب رسان بوده که جای تعجب دارد.
کد خبر: ۹۵۴۱۶۹
دختران مصرف کننده اصلی قلیان

به گزارش جام جم آنلاین ،مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: ٣٠ تا ٣٥ درصد سیگار مصرفی تولید داخل و مشترک، حدود ٤٠ درصد واردات و نزدیک به ٢٠ درصد آن قاچاق است.

وی در خصوص تصمیم اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر نبود جمع آوری تنباکوهای معطر، افزود: سیستم قضائی کشور در درجه اول حافظ حقوق مردم بوده نه حافظ یک عده تولید کننده و وارد کننده مواد آسیب رسان، چراکه باید سود مردم ارجحیت داشته باشد. ما به عنوان مسئول نیز به قوه قضاییه مکاتباتی داشتیم تا در این حکم تجدیدنظر کند.

مسجدی عنوان کرد: در چهارشنبه سوری مراجع قضائی و پلیس به شدت با عاملان توزیع مواد آتش زا و آسیب رسان برخورد و مجازات می کند. قلیان نیز هزار برابر این مواد مضر بوده و عدم توجه به مصالح عمومی ملت جای تعجب دارد.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه سیگار ٤ هزار ماده مضر دارد، ادامه داد: توتون معطر چند برابر مضرتر از سیگار است از طرفی مواد تشکیل دهنده آن نیز مشخص نیست. سیگار در میان خانم ها و دختران کمتر از ٣ درصد و قلیان حدود ٣٥ درصد رواج دارد که آمار وحشتناکی است و هیچ جای دنیا به این مسائل همچون کشور ما نگاه نمی کنند.

وی یادآور شد: قوه قضاییه مدعی العموم است اگر شکایتی نباشد، در جهت منافع مردم وارد عمل می شود اکنون ما شاهد عکس این امر هستیم؛ وزارت خانه های مسئول در این زمینه بسیار زحمت می کشند اما هیچ اقدام پیشگیرانه ای از سوی دولت انجام نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نادر
-
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
۰
۰
آقابذاربكشند چكاردارید بنده خداهارو .........
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها