رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز از معرفی پنج رستوران در منطقه زیر پوشش این مرکز و اعطای نشان دوستدار سلامت به آنان، خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۳۳
رستوران دوستدار سلامت در شیراز

به گزارش جام جم آنلاین از شیراز، دکتر «حمیدرضا قاسم پور» گفت: یکی از دغدغه های این مرکز به عنوان متولی سلامت عموم جامعه، تامین استانداردها در زمینه میزان نمک و روغن در غذاهای تهیه شده از بیرون منزل است.

او افزود: در حال حاضر در منطقه زیر پوشش مرکز بهداشت شهدای انقلاب، 25 رستوران و 157 بیرون بر فعال وجود دارد که ابتدا از سوی واحد بهداشت محیط، 13مجموعه تهیه غذا که از نظر شاخص های بهداشت محیطی شرایط بهتری داشتند به واحد بهبود تغذیه جامعه این مرکز برای آموزش و مشاوره معرفی شدند و در پایان، پنج رستوران و بیرون بر دارای شرایط کسب نشان دوستدار سلامت شدند.

در ادامه، مسوول واحد بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت شهدای انقلاب، گفت: با توجه به شرایط محیطی و فرهنگی جامعه، نمی توان تمام شرایط دوستدار سلامت را برای یک رستوران یا بیرون بر لحاظ کرد، به همین دلیل مقرر شد با اعطای حق انتخاب به مشتری، رستوران و بیرون برها در کنار منوهای معمولی خود یک منوی دوستدار سلامت هم ارایه کنند.

طاهره رامش با اشاره به شرایط دریافت نشان دوستدار سلامت، افزود: حذف کره از کنار غذا، جمع آوری نمکدان از روی میز، رعایت مصرف کم نمک و روغن مصرفی در تمام غذاهای ارایه شده و داشتن یک منوی اختصاصی غذای سالم، از ویژگی های انتخاب بود که پنج مجموعه تهیه و توزیع غذای زیر پوشش این مرکز، موفق به دریافت این نشان شدند.

رستوران ها و بیرون برهای دوستدار سلامت، به مدت سه ماه نشان دوستدار سلامت دریافت می کنند و در صورت ادامه روند ارایه غذای سالم به مشتریان، تاریخ این نشان، به مدت سه ماه دیگر برای آنان تمدید می شود.

احمدعلی احمدپور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها