چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رقابت بیش از 400 اثر از 32 کشور جهان و با حضور سینماگران و هنرمندان داخلی و خارجی تا نهم مهر ماه در تهران در حال برگزاری است. یکی از آثاری که مجال حضور در این دوره از جشنواره پیدا نکرده؛ ماه گرفتگی ساخته مسعود اطیابی است.
کد خبر: ۹۵۰۱۰۰
سینمای دفاع مقدس توانایی جهانی شدن را دارد

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، برنامه کافه هنر رادیو ایران برای بررسی بیشتر این موضوع با «مسعود اطیابی» کارگردانان فیلم به گفت و گو پرداخته است.

اطیابی در توضیح این موضوع گفت: به طول انجامیدن مراحل فنی؛ باعث شده این فیلم در جشنواره فرصت حضور پیدا نکند، تلاش می کنیم ماه گرفتگی را برای جشنواره فیلم فجر آماده اکران سازیم.

این کارگردان سینما در بخش دیگر سخنانش به جایگاه سینمای دفاع مقدس در ایران نیز اشاره کرد و یادآور شد: سینمای دفاع مقدس و آثار ساخته شده آن در این ارتباط، هرچند به لحاظ تبیین واژه مقاومت در جایگاه قابل قبولی دارد؛ اما اینگونه آثار به طرز شایسته مورد استفاده قرار نمی گیرد.

سینمای ایران در ژانر دفاع مقدس ظرفیت و توانایی جهانی شدن را دارند. عدم این اتفاق؛ فیلمسازان این عرصه را در تولید کار جدید بی انگیزه می سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها