چند وقتی است رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین تصمیم به ساخت یک سری خودروهای لوکس داخلی گرفته است.
کد خبر: ۹۴۹۴۸۶
درباره خودروی جدید پوتین بدانید +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، پروژۀ ساخت این خودروها «Cortege» نام‌گرفته و توسط موسسۀ علمی-تحقیقاتی مرکزی خودرو در مسکو با همکاری کنسرسیوم مهندسی و طراحی شرکت‌های روسی اجرا می‌شود.

این پروژه شامل چندین مدل خودرو می‌شود که عبارت‌اند از یک لیموزین ریاست جمهوری برای خود پوتین و همین‌طور دیگر اعضای عالی‌رتبۀ دولت به همراه خانوادۀ کاملی از وسایل نقلیۀ با هدف خاص ازجمله یک مینی‌ون، یک سدان و یک SUV.

در حال حاضر خبرهایی از نمونه‌های سدان و SUV آن انتشار یافته و حتی تصاویری از نسخۀ واقعی SUV و همچنین تصاویر گرافیکی جدیدی از آن منتشر شده است.

آن‌طور که از تصاویر مشخص است، این SUV لوکس شامل طراحی‌ها و نمونه‌های متفاوتی می‌شود بنابراین مطمئن نیستیم این خودرو فقط در یک نمونه ساخته شود. البته ممکن است این طرح‌های گوناگون توسط سازندگان جهت بررسی ارائه شده است. درهرصورت چیزی که کاملاً مشخص است این است که طراحی هر سه خودرویی که تصاویر آن‌ها منتشر شده است (لیموزین، سدان و SUV) بسیار به خودروهای بریتانیایی شبیه است به‌گونه‌ای که هر دو خودروی سواری شباهت غیرقابل‌انکاری با رولزرویس فانتوم دارند درحالی‌که دو طرح SUV نیز به نظر از لندروور و بنتلی (مدل بنتایگا و کانسپت EXF-9) الهام گرفته‌اند.

غیر از موارد مذکور، سایت روسی Cardesign تصاویری را منتشر کرده است که گفته می‌شود مینی‌ون این پروژه احتمالاً چیزی شبیه به این تصاویر خواهد بود. خودروی موجود در تصاویر تا حدودی شبیه به محصولات مدرن اشکودا است درحالی‌که ابعاد بزرگی داشته و درهای عقب آن‌هم کشویی به نظر می‌رسد. دو درِ بزرگ نیز در پشت خودرو وجود داشته و سقف آن‌هم از ارتفاع بلندی برخوردار است.

بااین‌حال منابع مختلف دولتی روسیه گفته‌اند که نسخۀ تولیدی این مینی‌ون طراحی متفاوتی نسبت به این نمونه‌ها خواهد داشت درحالی‌که برخی عناصر اصلی آن حفظ خواهد شد.

هنگامی‌که این ون لوکس روسی به بازار عرضه شود، مرسدس بنز V کلاس و فولکس‌واگن ترنسپورتر از رقبای مستقیم آن خواهند بود.

در پروژۀ Cortege پورشه به روس‌ها جهت توسعۀ قوای محرکه کمک خواهد کرد که تصور می‌شود شامل پیشرانه‌های V8 و V12 باشد. در ماه آوریل اعلام شده که سری اول خودروهای پروژۀ Cortege در اواخر سال 2017 رونمایی خواهند شد و پرزیدنت پوتین برای اولین بار خودروی خود را دریافت خواهد کرد. هرچند دولت روسیه بزرگ‌ترین مشتری این برند خودروسازی نوپای روسیه خواهد بود اما وزیر صنعت و تجارت روسیه «Denis Manturov» به مطبوعات گفته است که این خودروهای لوکس جدید ساخت روسیه برای فروش به عموم مردم هم عرضه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها