ریزش مو می‌تواند نشانه طبیعی افزایش سن باشد اما در برخی افراد این وضعیت یک بیماری جدی محسوب می‌شود که درمانی ندارد.
کد خبر: ۹۴۸۶۵۶
آیا طاسی منطقه‌ای قابل درمان است؟

گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اخیرا نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد که برای این بیماری درمان هم وجود دارد و می‌توان با استفاده از داروی آرتریت روماتوئید به رشد مجدد موها کمک کرد.

عارضه طاسی منطقه‌ای یک بیماری خودایمنی است که موجب ریزش جدی موها می‌شود و به ریزش منطقه‌ای و حتی کامل موهای سر، بدن و صورت می‌انجامد. در حال حاضر درمان امیدبخشی برای این بیماری وجود ندارد.

گروهی از محققان دانشگاه ییل و استنفورد به بررسی چگونگی درمان بیماری طاسی منطقه‌ای پرداخته و دریافتند داروی مورد استفاده برای آرتریت روماتوئید می‌تواند این عارضه را نیز تسکین دهد.

در این بررسی تاثیر داروی «توفاسیتینیب سیترات» در 66 بیمار مبتلا به طاسی منطقه‌ای مورد مطالعه قرار گرفت. هر یک از این بیماران از این دارو برای مدت زمان سه ماه استفاده کرده و کارشناسان، رشد موهای آنان را ارزیابی کردند.

همچنین بیشتر این بیماران پیش از شروع آزمایش به طور کامل طاس بوده و گروهی دیگر دچار طاسی منطقه‌ای بودند.

محققان مشاهده کردند در دو سوم بیماران گروه اول رشد موها آغاز شد در حالیکه در یک سوم بیماران 50 درصد ریزش تکه‌ای مو بهبود یافت.

دکتر «برت ای کینگ» گفت: این مطالعه نشان دهنده تاثیرگذاری دارو در درمان طاسی منطقه‌ای است هر چند لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود زیرا در رابطه با تاثیرات طولانی مدت مصرف این دارو و نیز اثر آن روی افرادی با موارد شدید طاسی منطقه‌ای اطمینان کامل وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها