پخش این سریال از شنبه ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز می‌شود

«در قصه‌ها زندگی می‌کنند» سریال جدید شبکه 2

مجموعه اپیزودیک «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» به کارگردانی داوود بیدل و به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی و با همکاری شبکه دو آماده نمایش شده است. پخش این سریال که از روز شنبه سوم مهر از این شبکه آغاز می‌شود، روایتگر قصه زندگی آدم‌های مختلف با محوریت معارفی، دینی و اجتماعی است. سریال در قصه‌ها زندگی می‌کنند ساعت 21 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه دو می‌رود.
کد خبر: ۹۴۷۹۶۳
«در قصه‌ها زندگی می‌کنند» سریال جدید شبکه 2

سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی

داوود بیدل، کارگردان سریال درباره این اثر به جام‌جم گفت: مهم‌ترین ویژگی‌ای که مرا برای کارگردانی این سریال اپیزودیک ترغیب کرد، قصه‌های جذاب با مضامین معارفی، دینی و اجتماعی است. خوشبختانه با گروه همدلی داشتیم و با آرامش این مجموعه را به سرانجام رساندیم.

وی با اشاره به این‌که ساخت سریال اپیزودیک در مقایسه با سریالی که قصه پیوسته دارد، دشوارتر است، عنوان کرد: به‌هر حال هر اپیزود مثل یک تله‌فیلم مستقل می‌ماند و همین کار را سخت‌تر می‌کند. درحالی که وقتی قصه پیوسته باشد مخاطب به مرور زمان با درام و فضای قصه مانوس می‌شود؛ اما سریال‌های اپیزودیک هر کدام ژانر خودش را دارد. در مجموع تلاش کرده‌ایم یک مجموعه مناسب و مخاطب پسند تولید کنیم تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

این کارگردان درباره مضامین این سریال توضیح داد: این مجموعه روایتگر زندگی آدم‌های مختلف است که درگیر ماجراهایی می‌شوند. ما در قالب این کار به مخاطب گوشزد می‌کنیم با این‌که در دنیای مدرن روزگار می‌گذرانیم، اما این موضوع نباید باعث شود داشتن روابط سالم را فراموش کنیم. انسان موجودی اجتماعی است و باید در حفظ و نگهداری روابط سالم همچون دروغ نگفتن و غیبت نکردن کوشا باشد. از سوی دیگر به سبک زندگی اسلامی - ایرانی هم توجه داشته‌ایم.

وی درباره انتخاب بازیگران عنوان کرد: انتخاب بازیگران به عهده افشین سنگ‌چاپ بوده و تلاش کردیم بهترین‌ها را برای همکاری دعوت کنیم، ضمن این که در این اثر سه بازیگر با نام‌های الهام جدی، آوا دارویت و آوا جوهرچی را معرفی کردیم که هر سه تازه‌کار بودند.

اخلاق گره‌گشای مسائل زندگی

مصطفی زندی، نویسنده درباره نگارش این مجموعه اپیزودیک توضیح داد: اخلاق، مضمون این مجموعه است. این موضوعی است که این روزها خیلی در جامعه درگیرآن هستیم. اخلاق‌گرایی نکته‌ای است که گره‌گشای بسیاری از مسائل است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که من قبلا حدود 40 اپیزود از مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را کار کرده بودم، به همین دلیل با این تم قصه آشنا بودم. بنابراین مفهوم این مجموعه جزو علایق شخصی من بود و با انگیزه شروع به نگارش کردم.

این نویسنده در پاسخ به این پرسش که چقدر از شعارزدگی پرهیز کرده‌اید، توضیح داد: فضای مجموعه به گونه‌ای است که پیام به مخاطب منتقل می‌شود. تمام اعضای گروه تلاش کردند داستان به شکلی باشد که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. البته کافی است نگاهی به محیط پیرامون داشته باشیم تا متوجه اتفاقات مثبت اخلاقی بشویم. وقتی این اتفاقات را می‌بینیم با خودمان نمی‌گوییم شعاری است، پس چرا وقتی این آنها را تصویری می‌کنیم، می‌گوییم شعاری شده است؟! زندی افزود: به نظرم چنین آثاری نگاه خاص خودش را دارد و هیچ نویسنده‌ای هم دوست ندارد یک کار شعاری بنویسد؛ زیرا خودزنی است. من و دیگر عوامل این مجموعه تلاش کرده‌ایم در این اثر مستقیم‌گویی نکنیم.

در مجموعه «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» بازیگرانی همچون فرخ نعمتی، حمید ابراهیمی، شهرام عبدلی، متین ستوده، سپیده خداوردی، جمشید مشایخی، اسماعیل خلج، امید زندگانی، حسن جوهرچی، شهرزاد کمال‌زاده و امیرمحمد زند به ایفای نقش می‌پردازند.

امیرمحمد زند و یک معجزه

امیرمحمد زند، درباره نقشش در یکی از اپیزودهای مجموعه با نام «ماهرخ» گفت: نقش مقابلم را شهرزاد کمال‌زاده بازی کرده است. در این مجموعه نقش یک پزشک را بازی می‌کنم که همسرش باردار نمی‌شود، تا این‌که تصادف می‌کنند و ماهرخ به کما می‌رود و پزشکان متوجه می‌شوند او باردار است و همسرش که فردی بی‌اعتقاد بود، دل به الطاف الهی می‌بندد. وی درباره همکاری با بیدل گفت: او جزو کارگردانان کار بلد است و آرامش عجیبی به بازیگر می‌دهد. هر وقت پیشنهادی از طرف آقای بیدل داشته باشم، اگر سر کاری نباشم؛ حتما می‌پذیرم. در مجموعه در قصه زندگی می‌کنند علاوه بر بازی در این اپیزود در یک اپیزود دیگر هم بازی داشتم که نقش یک فرد آسمان‌جل را بازی می‌کردم. این بازیگر در پاسخ به این پرسش که یک نقش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا او بپذیرد؟ عنوان کرد: نقش باید مرا به چالش وادار کند و برایم جذاب باشد. دیگر بعد از 17 سال کار کردن، دستمزد نقش برایم مهم نیست، بلکه چیزی که مرا جذب می‌کند، خود نقش است. ضمن این که در سال‌های اخیر تلاش کردم نقش‌هایی را بپذیرم که متفاوت باشد. گرچه بعضی‌ها به من می‌گویند بیشتر نقش‌های مثبت به چهره‌ام می‌خورد، اما من نقش منفی هم بازی می‌کنم.

تجربه همکاری خوب

متین ستوده، بازیگر درباره نقش خود در این مجموعه گفت: در اپیزود «اکرم» نقش دختری را بازی می‌کنم که شرایط مالی سختی در زندگی دارد، اما با این حال مسئولیت‌پذیر است. او برای تهیه جهیزیه خواهرش وام می‌گیرد، اما وقتی متوجه می‌شود همکارش مشکل دارد، این وام را به او می‌دهد. وی درباره همکاری با داوود بیدل افزود: با این که برای اپیزود اکرم حدود 10 روز با گروه همکاری داشتم، اما بسیار لذت بردم و تجربه خوبی بود. این بازیگر درباره گزیده‌بازی کردنش توضیح داد: وقتی هر بازیگری مرحله‌ای را در عرصه بازیگری سپری می‌کند، علاقه‌مند است به مرور کارهایش بهتر از آثار قبلی او باشد. به همین دلیل دوست دارد نقش‌هایی را بازی کند که حرفی برای گفتن داشته باشد. به همین دلیل من هم سعی می‌کنم با دقت نقش‌هایم را انتخاب کنم.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها