واکنش ایران به اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس:

حوادث سال گذشته بی کفایتی حاکمان آل سعود در مدیریت حج را آشکار کرد

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است آنچه در موسم حج سال گذشته بر حجاج بیت الله الحرام گذشت، بی کفایتی و ناتوانی حاکمان آل سعود در مدیریت کنگره عظیم حج را بخوبی آشکار ساخت.
کد خبر: ۹۴۳۱۵۸
حوادث سال گذشته بی کفایتی حاکمان آل سعود در مدیریت حج را آشکار کرد

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی در واکنش به موضعگیری جانبدارانه اخیر دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس درخصوص فاجعه منا، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری حادثه غم انگیز و فراموش ناشدنی منا به دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، معتقد است فرافکنی حاکمان آل سعود و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، رافع مسئولیت آنان در قبال خون های به ناحق ریخته شده هزاران مسلمان از سراسر جهان در فاجعه منا و پوشاننده عدم کفایت آل سعود در مدیریت حج ابراهیمی نیست.

وی تصریح کرد: پایبندی به ارزش ها و اصول دین مبین اسلام و الفت و محبتی که آقای عبداللطیف الزیانی به آن اشاره کرده با عمل ایشان در حمایت از حاکمانی که با بی کفایتی خود امت اسلام را داغدار کرده در تناقضی آشکار است.

قاسمی افزود: اگر او به جد مدعی تبیین و تبلیغ اصول اسلامی است، بهتر آن است برای کشف حقایق، واقعیت ها و روشنگری درخصوص بازیابی علل این فاجعه عظیمی در جهت تشکیل یک هیأت حقیقت یاب بین المللی و اسلامی تلاش کرده و دولت عربستان را از مانع تراشی در راه تشکیل آن بازدارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها