در برنامه "صبح و ورزش" یکشنبه 14 شهریور، با افراطی، کارشناس کشتی و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان البرز، در خصوص خداحافظی بنا از کشتی گفتگو شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۲۹
ارزیابی کارنامه بنا در المپیک ریو

به گزارش جام جم آنلاین ؛ افراطی، کارشناس کشتی، در پاسخ به این سوال که نوع برخورد، ماندن یا رفتن محمد بنا را چطور ارزیابی می کنید، اظهار داشت: کشتی فرنگی، در گرفتن مدال همیشه از آزاد عقب تر بود؛ اما در المپیک لندن این قضیه بالعکس شد و بنا نشان داد که در کشتی فرنگی پتانسیلی وجود دارد که باید به آن توجه بیشتری شود. 3 مدال طلای المپیک لندن و 2 مدال برنز المپیک ریو، یک کارنامه موفق برای یک مربی است؛ اما چون نتایج المپیک ریو را با المپیک لندن مقایسه می کنند، شاید این یک نقطه ضعف باشد.
به نظر من اگر بنا زودتر وارد تیم می شد، نتایج بهتری را شاهد بودیم. او کمتر از یک سال تا المپیک ریو، تیم را تحویل گرفت که برای آماده سازی المپیک زمان کمی است. او نتوانست ارنجی که می خواهد را جا به جا کند؛ بنابراین تقریباً همان ترکیب المپیک لندن را به مسابقات ریو برد. این ورزشکاران 4 سال مسن تر شده و فشار مضاعفی را تحمل کرده بودند؛ شاید قرعه مناسبی هم در برخی اوزان نداشتیم.
وی، تصریح کرد: سوریان در سالهای گذشته، فقط یک بار آن هم در مسابقات جهانی وزن کم می کرد؛ اما امسال برای مسابقات ریو، 3 بار وزنه کم کرده و به روی تشک رفته بود؛ بدین جهت کارایی لازم را نداشت. بنده احساس می کنم که کشتی گیران در تایم دوم، آن آمادگی لازم را نداشتند؛ البته از لحاظ فنی خوب جنگیدند.
محمد بنا نشان داد که مربیان ایرانی هم می توانند در عرصه مسابقات المپیک و در رشته فرنگی موفق عمل کنند؛ من کارنامه وی را مثبت تلقی می کنم.
وی، در پاسخ به این سوال که بنا اعلام کرده بود که می مانم و درست می کنم، اما گویا مذاکرات او با فدراسیون به در بسته خورد؛ شما موضع فدراسیون را در این اتفاق چطور تحلیل می کنید، تصریح کرد: این اتفاق طبیعی است؛ وقتی از فردی انتظار می رود که نتایج مشخصی را کسب کند؛ اما او چنین نتایجی را نمی گیرد؛ معمولاً این تصمیم را شاهد هستیم. به نظر من باید به بنا و فدراسیون فرصت داد. نباید تصمیمی عجولانه گرفته شود زیرا بنا ظرفیتی را برای کشتی فرنگی ما ایجاد کرده و خود از سرمایه های ما است.
این کارشناس کشتی در پایان گفت: یکی از نقاط قوت بنا این بود که پا به پای ورزشکاران در اردو بود و ارتباط روانی با آنها برقرار می کرد. باید به او حق داد؛ فشار بی امانی روی وی است و به مدتی استراحت احتیاج دارد تا تصمیم قطعی را بگیرد. اگر بنا تصمیم به رفتن هم گرفت، باید حتماً کنار کشتی باشد؛ زیرا فدراسیون کشتی و جمهوری اسلامی ایران روی او سرمایه گذاری کرده است.
برنامه "صبح و ورزش" کاری از گروه علوم ورزشی، جنگ صبحگاهی نشاط انگیزی است که با پیگیری رویدادهای ورزشی و ارتباط با مسئولین ورزش، مخاطبین و شنوندگان همه روزه به جز جمعه ها ساعت ۷:۱۵ به مدت ۱۱۰ دقیقه پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
درود بر بنا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها