3 دزد شیشه‌ای که اقدام به سرقت در اتوبوس‌های خطوط اتوبوس‌های تندرو تهران می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۴۱۲۱۰
سارقان معتاد اتوبوس‌های تندروی تهران دستگیر شدند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، هشتم تیرماه فردی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأمورین اعلام داشت که در خط اتوبوسرانی راه آهن – تجریش مورد سرقت به شیوه جیب بری قرار گرفته است.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: ساعت 10:00 به قصد رفتن به میدان تجریش و در میدان ونک، سوار اتوبوس تندرو شدم که بین راه متوجه شدم کیف پول اینجانب حاوی 8 میلیون تومان وجه نقد، کارت ملی، کارت نظام مهندسی، چندین کارت عابربانک حاوی رمز!!! سرقت شده است.

شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب های عابر بانکی متعلق به مالباخته اطلاع پیدا کردند که سارقین در چندین مرحله اقدام به برداشت پول از حساب های مالباخته کردند؛ با شناسایی دقیق محل برداشت پول ها در ونک و چهارراه مولوی و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار و حرفه ای در سرقت به شیوه جیب بری بنام «مهدی.م» (50 ساله) و «علی اکبر.ب» (47 ساله) شدند.

بررسی سوابق «مهدی.م» و علی اکبر.ب» حکایت از آن داشت که هر کدام از این دو متهم دارای بیش از 10 فقره سابقه سرقت در پلیس آگاهی بوده و بارها توسط پایگاه های مختلف سوم، هفتم ، چهارم و ششم آگاهی و همچنین اداره مبارزه با جیب بری آگاهی مرکز (اداره هفدهم) دستگیر و روانه زندان شدند؛ در ادامه بررسی سوابق این متهم نیز مشخص شد که آنها اواخر سال گذشته با تأمین قرار از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را از سر گرفتند.

با شناسایی دقیق این دو متهم و با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق آنها، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهمین در خیابان هاشمی و خیابان کارگر جنوبی – خیابان وزیری شده و با اطمینان از حضور آنها در مخفیگاه هایشان، هر دو نفر آنها را در دو عملیات همزمان و نهم شهریور ماه دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهمین با انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، صراحتا به دهها فقره جیب بری در مراکز پرتردد بویژه در ایستگاه های خطوط اتوبوس های درون شهری (BRT) اعتراف و سومین عضو گروه خودشان بنام «منصور.د» (50 ساله) را نیز معرفی کردند.

با معرفی «منصور» بعنوان سومین عضو گروه سارقین حرفه ای جیب بری، کارآگاهان بلافاصله وی را بعنوان سارق حرفه ای و سابقه دار در زمینه سرقت و جیب بری با بیش از 10 سابقه دستگیری شناسایی کردند؛ بلافاصله محل تردد وی در محدوده چهارراه ولیعصر شناسایی و او نیز در همان نهم شهریور ماه دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: متهمین پس از دستگیری، صراحتا به تعداد زیادی سرقت در خطوط اتوبوسرانی شهری بویژه در خطوط راه آهن – تجریش و تهرانپارس – آزادی اعتراف داشته اند.

سرهنگ محمد نادربیگی با اشاره به کاهش میزان سرقت ها به شیوه جیب بری پس از دستگیری این سه متهمین گفت: پس از دستگیری این سه سارق حرفه ای و سابقه دار در زمینه جیب بری، شاهد کاهش چشم گیری در وقوعات جیب بری در ایستگاه ها و اتوبوس های شهر تهران هستیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتیاد شدید هر سه متهم به مصرف انواع موادمخدر شیشه و هروئین، افزود: با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری، شناسایی دهها مالباخته و اعتراف صریح هر سه متهم به دهها فقره سرقت و جیب بری، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنها از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر سارقین خود شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سلیمان
-
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
ازاین موردها هزاران هزار هست وموجب افتخار ه

نیازمندی ها