معاون امور شهرداری های سازمان شهر داری ها و دهیاری ها کشور گفت: تردد خودرو بدون معاینه فنی در محدوده زوج و فرد تهران از 15 شهریور،ممنوع است و متخلفان 50 هزار تومان جریمه می شوند.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۱
ممنوعیت تردد خودرو بدون معاینه فنی از 15 شهریور

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، معاون امور شهرداری های سازمان شهر داری ها و دهیاری ها کشور در حاشیه نشست مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها در ارومیه گفت: در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها از 15 شهریور به طور آزمایشی در تهران تردد خودروهای بدون معاینه فنی در محدوده زوج و فرد ممنوع است و رانندگان خودرو های متخلف 50 هزار تومان جریمه می شوند.

نوذر پور افزود: از ابتدای آبان نیز کل محدوده شهر تهران زیر پوشش این طرح می رود و پس از بررسی اجرای این طرح در تهران اجرای آن در کلانشهر های کشور آغاز می شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح سامانه یکپارچه معاینه فنی در شهر های کشور در وزارت کشور مستقر و همه مراکز معاینه فنی به این سامانه متصل شده است که اطلاعات آن در اختیار سیستم اطلاعات خودرویی پلیس قرار دارد.

معاون امور شهرداری های سازمان شهر داری ها و دهیاری های کشور همچنین از صدور بار برگ برای خودرو های سامانه بار شهری خبر داد و افزود: در این طرح نیز که برای کاهش آلودگی هوا اجرا می شود، سهمیه سوخت بر اساس پیمایش بار توزیع خواهد شد.

نوذر پور افزود: سهم وسایل متحرک در آلایندگی شهرها 75 تا 80 درصد است و با اجرای این طرح ها آلودگی هوای شهرها کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بنز اس پونصد
-
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
باز هم قانونی علیه فقیر فقرا !!!!!!!!!
رضا
-
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
دوباره چاپیدن . اول حق معاینه فنی 200درصد گرون كردن حالا هم هر كی معاینه فنی نداشته باشه 50هزار تومن جریمه میشه.واقعا كه

نیازمندی ها