اگر همواره احساس خستگی می کنید، حتی زمانی که از رژیم غذایی مناسب و خواب کافی بهره می برید، شاید تنها چیزی که به آن نیاز دارید اندکی فعالیت بدنی بیشتر است.
کد خبر: ۹۳۸۷۹۵
با این «نشانه ها» بیشتر حرکت کنید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصر ایران ، ورزش کردن در کاهش وزن به انسان کمک می کند، اما این تنها فایده انجام فعالیت های بدنی نیست و احتمالا روش های مختلفی که ورزش کردن می تواند به بهبود چشمگیر سلامت و بهزیستی منجر شود، شگفتی شما را در پی دارد.

برخی از نشانه ها می توانند حاکی از نیاز بدن به حرکت بیشتر و انجام فعالیت های ورزشی باشند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می کنیم.

شما همواره خسته هستید

اگر همواره احساس خستگی می کنید، حتی زمانی که از رژیم غذایی مناسب و خواب کافی بهره می برید، شاید تنها چیزی که به آن نیاز دارید اندکی فعالیت بدنی بیشتر است. ممکن است اندکی متضاد به نظر برسد، اما مطالعه دانشگاه جورجیا نشان داد که انجام تمرینات هوازی با شدت متوسط سه بار در هفته و به مدت 20 دقیقه به میزان 20 درصد سطوح انرژی را در افراد افزایش می دهد.

به گفته پژوهشگران، یافته های آنها نشان داد ورزش کردن تا چه اندازه ارتباط مستقیمی با سیستم عصبی مرکزی داشته و بر کاهش خستگی تاثیرگذار است که در برخی موارد این میزان تا 65 درصد نیز می رسید. هنگامی که انگیزه حرکت و ورزش کردن در شما ایجاد شود و پس از انجام آن شاهد افزایش انرژی خود خواهید بود.

شما به ناگاه احساس درد می کنید

احتمالا همه ما کمر درد، زانو درد یا شانه درد ناگهانی هنگام صبح پس از بیدار شدن از خواب را تجربه کرده ایم. بیشتر ما صبر می کنیم تا این درد از بین برود، اما جیم کاراس و میشل بلیکلی، مربیان ورزشی خصوصی، به حرکت درآوردن هرچه بیشتر بدن را پیشنهاد می کنند. حرکت دادن به ماهیچه ها، شل کردن مفاصل، و افزایش پمپاژ خون به آن قسمت از بدن که درد می کند می تواند برای کاهش درد موثر باشد.

حتی افرادی که با درد بلند مدت مواجه بوده اند، همانند دردهایی که همراه با آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفاصل) شکل می گیرند، با ورزش منظم شاهد بهبود حرکات روزانه و توانایی های خود در انجام کارها بوده اند.

شما دچار استرس هستید

پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون طی مطالعه ای دریافتند استرس از سال 1983 تا سال 2009 در میان بانوان به میزان 18 درصد و در میان آقایان 24 درصد افزایش یافته است. ما بیش از پیش نگران شرایط مالی هستیم، به طور مداوم توسط رسانه ها و اطلاعات بمباران می شویم و بیش از اندازه سرمان شلوغ است تا از حالت فشار خارج شویم.

بر همین اساس، میزان بالای استرس می تواند موجب بیمار شدن ما شود. اما تنها پیاده روی، دویدن، یا تقویت بدن با تمرینات ورزشی به مدت 20 تا 30 دقیقه و سه یا چهار بار در هفته می تواند به طور قابل توجهی اضطراب در انسان را کاهش دهد. پژوهش تیم دانشگاه کارنگی ملون نشان داد که همراهی این فعالیت ها با موسیقی در مقابله با استرس هر چه بیشتر موثر است. هنگامی که باید یک تصمیم گیری دشوار - چه درباره امور شخصی و چه درباره امور کاری - انجام دهید، احتمالا بهترین کار پیش از این تصمیم گیری می تواند انجام پیاده روی یا دویدن در حال گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه‌تان باشد.

میزان ترشح هورمون های شما تنظیم نیست

ورزش کردن روشی عالی برای کمک به تنظیم ترشح هورمون ها در بدن است و تاثیر قابل توجه این کار بر طرز تفکر، ظاهر و احساسات احتمالا شما را شگفت زده خواهد کرد. به عنوان مثال، افزایش سطوح هورمون تستوسترون که از طریق ورزش کردن امکان پذیر است به بهبود سوخت و ساز بدن، حفظ شادابی و جوانی پوست، و عملکرد درست مغز کمک می کند.

دستگاه گوارش شما با مشکل مواجه است

پیاده‌ روی یا دویدن به مدت 30 دقیقه در روز تاثیری فراتر از افزایش اشتهای شما برای غذا خوردن خواهد داشت و به گوارش بهتر غذا نیز کمک می کند. تمرین های هوازی نرخ تنفس و ضربان قلب را تسریع می کنند که این شرایط بهبود انقباض ماهیچه های روده را موجب می شود. در نتیجه، غذای گوارش شده با سرعت بیشتری از روده شما عبور کرده و در نهایت از بدن خارج می شود و از این رو ابتلا به یبوست کاهش می یابد.

حرکت کردن به هر روشی (پیاده روی، دویدن، شنا کردن، و حتی تمرینات کششی و یوگا) به گوارش کمک خواهد کرد. با افزودن مواد غذایی که به افزایش باکتری های خوب در روده کمک می کنند می توانید دستگاه گوارش سالم‌تری داشته باشید.

ترفندهای مدیریت زمان شما شکست می خورند

به گفته آپریل ساتن، مربی ورزشی خصوصی، بسیاری از افراد هنگامی که احساس می کنند کنترل خود را درباره چگونگی کنترل زمان به واسطه کار طاقت فرسا و مسئولیت های خانوادگی از دست داده اند به وی مراجعه می کنند.

افزایش آگاهی از بدن به افراد کمک می کند تا درک بهتری از چگونگی تاثیر سبک زندگی بر سلامت کسب کنند. از این زمان به بعد آن چه باید مد نظر قرار بگیرد اصلاح عادات بد و تداوم اختصاص زمان برای ورزش کردن به صورت منظم است.

شما برای مقابله با وسوسه ها نیاز به کمک دارید

چه تمایل به خوردن یک آب نبات شیرین داشته باشید و یا به کشیدن یک نخ سیگار فکر می کنید، چندان فرقی نمی کند زیرا وسوسه ها به طور معمول عوامل افتخار آفرینی برای ما نیستند. برخی افراد دریافته اند با جایگزینی عادات بد خود با ورزش با یک تیر دو نشان می زنند زیرا هم به فرم بدنی خوبی دست پیدا می کنند و هم حواسشان از وسوسه های احتمالی پرت می شود. بدون تردید، هوس دویدن روی تردمیل بهتر از عادات ناسالمی مانند سیگار کشیدن است. هنگام ورزش اندورفین به شیوه مشابه با آن چه به آن اعتیاد دارید در مغز آزاد می شود.

شما به اندازه کافی نمی خوابید

اگر هنگام شب به راحتی خوابتان نمی برد و یا مرتب از خواب می پرید ممکن است به حرکت هرچه بیشتر طی روز نیاز داشته باشید. بنابر مطالعه ای که در نشریه پزشکی خواب منتشر شد، پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن دریافتند افراد میانسال مبتلا به بی خوابی و شرکت کنندگان پیرتر که طی روز به انجام حرکات ورزشی پرداخته و شب ها در اتاقی تاریک و خنک و سر ساعتی مشخص به رختخواب می رفتند، 1.25 ساعت بیشتر از شرکت کنندگانی که فعالیت بدنی نداشتند، می خوابیدند. چه دارای بی خوابی مزمن هستید و چه از کیفیت خوب خواب بهره نمی برید، انجام برخی تمرین های هوازی در طول روز احتمالا به خواب راحت‌تر و با مدت زمان بیشتر کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
من دقیقا همین مشكلو داشتم چند مدتیه دویدن رو شروع كردم فوق العاده تاثیر خوبی داشته موفق و ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها