معاون وزیر نفت عراق اعلام کرد: دولت این کشور در صورت شکست مذاکرات با اقلیم کردستان در مورد توافقی در زمینه تقسیم درآمدهای نفتی، مساله فروش نفت خام از طریق ایران را مورد بررسی قرار می دهد.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۷
تهدید عراق علیه کردها: از راه ایران نفت می فروشیم
به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، «فیاض النمه»، معاون وزیر نفت عراق گفت: سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق در نظر دارد هفته آینده با دولت اقلیم کردستان این کشور در مورد صادرات نفت عراق از طریق ترکیه مذاکره کند.
وی یادآور شد که در صورت شکست این مذاکرات، شروع به یافتن راهی می کنیم تا نفت را یا از طریق ایران یا از طریق کشورهای دیگر به فروش رسانیم، زیرا به پول نیاز داریم.

بر اساس دیدگاه یک مقام نفتی که خواست نامش فاش نشود، می توان بین ایران و عراق توافقی مشابه عقد قراردادهای تهاتر نفت میان تهران و کشورهای حاشیه دریای خزر، منعقد کرد. بدین نحو که ایران نفت عراق را به پالایشگاه های خود وارد و مقادیر معادلی نفت خام خود را به نمایندگی از بغداد از بنادر ایرانی در خلیج فارس صادر می کند.

گفتنی است؛ عراق که پس از عربستان دومین تولید کننده بزرگ سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است، 95 درصد از درآمدهای خود از محل فروش نفت تامین می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها