قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ:

آزمایشِ دوپینگِ هیچ‌‌یک از ورزشکارانِ المپیکی مثبت نیست

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ گفت: از 64 ورزشکار اعزامی به بازی‌های المپیک حداقل از 40 نفر آزمایش دوپینگ گرفته شد که آزمایشِ دوپینگِ هیچ‌‌یک از ورزشکارانِ المپیکی مثبت نیست.
کد خبر: ۹۳۶۴۵۵
آزمایشِ دوپینگِ هیچ‌‌یک از ورزشکارانِ المپیکی مثبت نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، دکتر رامین طباطبایی تصریح کرد: در این دوره از بازی های المپیک آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و کمیته بین المللی المپیک تمرکز بسیار زیادی به انجام تست دونپینگ و برگزار شدن المپیکی پاک داشتند. به همین علت در رصد کردن تیم ها و ورزشکاران با دقت و حساسیت بسیار بالایی پیش رفتند.

وی گفت: در دهکده بازی‌ها یک ایستگاه کنترل دوپینگ مستقر بود که روزانه بطور متوسط 80 تا 100 نمونه تست خون و ادرار از ورزشکاران حاضر در ریو گرفته می شد. این در حالیست در همه مکان های برگزاری مسابقات هم ایستگاه کنترل دوپینگ وجود داشت که بطور مستقل بین 40 تا 50 ورزشکار در این ایستگاه ها آزمایش دوپینگ می‌دادند.

دکتر طباطبایی ادامه داد: حساسیت مسئولان وادا بیشتر روی رشته های انفرادی و رکوردی بود و با تمرکز بسیار بالا از ورزشکاران رشته های شنا، دوومیدانی،کشتی، تکواندو و وزنه برداری آزمایش دوپینگ گرفته شد. در مقایسه با المپیک قبلی این تست ها در حجم بالاتر و در عین حال دقیق تر انجام و بطور میانگین 5000 تا 5500 نمونه از ورزشکاران گرفته شد.

وی گفت: در چند سال اخیر با توجه به فعالیت های قابل توجه ایران نادو و تلاش های مستمر مدیران ورزشی کشور ستاد مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) شرایط بسیار مطلوبی در آسیا و جهان داشته و توانسته است تا کاروانی پاک را به المپیک اعزام کند. خوشبختانه نادو در بخش های نظارت و آموزش کاملا موفق عمل کرده و با اعتماد بیشتری در ادامه برنامه هایش را از پیش خواهد گرفت. بطور حتم این مشخصه در نگرش وادا و کمیته بین المللی المپیک هم تاثیر گذار است.

دکتر طباطبایی افزود: از 63 ورزشکار اعزامی به بازی های المپیک ریو حداقل از 40 نفر آزمایش دوپینگ گرفته شد. با توجه به اینکه 48 ساعت پس از انجام آزمایش نتیجه اعلام می‌شود باید تاکید کنم که تا این لحظه جواب آزمایش دوپینگ هیچ‌یک از ورزشکاران ایرانی حاضر در ریو مثبت اعلام نشده است و من از عملکرد نادو در این باره احساس رضایت می‌کنم.

وی گفت: با توجه به اینکه در بخش اجرایی حوزه دوپینگ بازی های المپیک ریو حضور داشتم تجربیات بسیار خوبی در بالاترین سطح مدیریتی کسب کردم و از نزدیک با چگونگی فعالیت کشورهای مطرح و موفق در بخش دوپینگ و مبارزه با آن آشنا شدم. بطور حتم این تجربیات به نادو منتقل خواهد شد و ما در آینده شاهد تغییراتی در چگونگی مدیریت تست ها و انجام آن و همچنین بخش آموزشی خواهیم بود تا شاهد اعزام کاروانی پاک در المپیک های بعدی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها