دور یک میز دوشنبه 25مرداد در گفت و گو با مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی، گرزی رییس آکادمی ملی دو و میدانی و نعیما خواجوی رییس کمیته آموزش به بررسی آخرین وضعیت این رشته در کشور پرداخت.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۲
اقدامات آموزشی فدراسیون دو و میدانی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش، مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت این رشته در چند سال اخیر گفت: طی تحقیقاتی که من انجام داده ام، ایران در 60 سال گذشته از 24 ماده آقایان در 20 ماده به مدال رسیده ایم. حال این نکته وجود دارد که با توجه به امکانات موجود و تقسیم عادلانه آن می توانیم در مسابقات آسیایی اندونزی به موفقیت برسیم یا خیر؟ مطمئنا پاسخ این سوال خیر است. ما نمی توانیم در اندونزی به نتایج بهتری از اینچئون برسیم. به همین دلیل تنها 10 را انتخاب کرده ایم تا از امکانات ایده آل دو و میدانی بهره ببرند تا بتوانند در اندونزی مدال بگیرند.
نعیما خواجوی رییس کمیته آموزش درباره اقدامات این کمیته در امر آموزش اظهار داشت: فدراسیون جهانی دو و میدانی یکی از قوی ترین فدراسیون های جهانی در آموزش است. تحقیقات علمی زیادی در این فدراسیون صورت می گیرد. مجلات تخصصی و علمی در این حوزه وجود دارد. هم چنین مراکز علمی و تمرینی بسیاری در کشورهای مختلف وجود دارد. قصد داریم مجوز تاسیس یک مرکز تمرینی و علمی را در کشور بگیریم. با این کار تعامل ما با فدراسیون جهانی بیشتر می شود. از کشورهای دیگر نیز برای استفاده از این مرکز به ایران می آیند که ضمن درآمد زایی می توان از این افراد به عنوان مدرس برای مربیان داخلی بهره برد.
گرزی رییس آکادمی ملی دو و میدانی در خصوص برنامه های آکادمی تصریح کرد از برنامه های آکادمی می توان به این موارد اشاره کرد؛ در دوره های بین المللی که در خارج از کشور برگزار می شد مربیان حضور نداشتند و افرادی در این دوره ها حضور می یافتند که اصلا مربی نبودند. قرار بر این شده است کسانی در این دوره ها حضور یابند که مربی هستند و شاگرد دارند. دوم این که بسیاری از مربیان پایه استعدادها را شناسایی می کردند اما مربیان دیگر این استعدادها را به خود نسبت می دادند. سازمان دهی مربیان پایه برای ارتقای انگیزه مربیان انجام می شود. ضمن این که ما از تعداد مربیان خود اطلاعی نداریم که اقداماتی برای این کار آغاز شده است.
دور یک میز هر شب ساعت21:05 با اجرای محسن ابوفاضلی به بررسی موضوعات روز ورزشی می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها