آفکام نهاد نظارت بر خدمات اینترنتی و ارتباطات بریتانیا در گزارش جدید خود گفت، مردم بریتانیا به طور متوسط هفته ای ۲۵ ساعت، یا بیش از یک شبانه روز کامل، پای اینترنت هستند و بدنبال انتشار این خبر، موج تازه ای در فضاهای مجازی به راه افتاد: سم زدایی برای ترک اعتیاد اینترنتی و تکنولوژی.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۰
اعتیاد به اینترنت مسئولان را به فکر ابزار ترک اعتیاد انداخت

به گزارش جام جم آنلاین، تلفن های هوشمند و ارتباطات اینترنتی پای ثابت زندگی اغلب مردم دنیا هستند و به گزارش آفکام ۶۰ درصد از شهروندان بریتانیا اعتراف کرده اند که به این پدیده عالمگیر معتادند.

آن ها به طور بطور متوسط روزی چهار ساعت و ۱۰ دقیقه، در حال راه رفتن یا نشستن در قطار و اتوبوس و کافه، تکست می زنند، ایمیل چک می کنند، توئیت می فرستند، کَندی کِرَش بازی می کنند یا فیلم تماشا می کنند.

جین رامبل- مدیر بخش اطلاعات بازاریابی آفکام می گوید: "براستی زمان آن است که این ورق برگردانده شود و آدم ها ساعاتی از روز تماس شان را با دنیای بیرون قطع کنند."

البته ۴ ساعت میانگین زمان صرف شده است. ۱۵ میلیون نفر به آفکام گفته اند که روزانه ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه یعنی زمانی طولانی تر از خواب شبانه شان پای اینترنت هستند. به همین دلیل شرکت وینایا برای درمان اعتیاد اینترنتی در این افراد،یک جواهر تزئینی به نام ویربل تک - یا تکنولوژی پوشیدنی- ساخته است.

سابینا سیمونسون از شرکت وینایا می گوید: "ما فکر می کنیم فن آوری ارتباطات، بهره وری آدم ها را افزایش می دهد. این یک واقعیت غیر قابل تردید است اما باید تعادلی بین کار و اوقات فراغت ایجاد کرد زیرا زمانی که حجم اطلاعات بیش از توان پردازش ذهن خسته فرد باشد قطعا بهره وری کم خواهد شد و سلامت انسان نیز به خطر می افتد."

ویربل تک در واقع یک نرم افزار برنامه ریزی برای سم زدایی دیجیتال است. این ابزار، در ساعات معینی پیام های رسیده را فیلتر می کند و به صاحب موبایل اجازه می دهد نفسی تازه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها