دو مرد که با چک‌های سرقتی، فروشندگان گوشی، تبلت و لپ‌تاپ را در سایت دیوار شکار کرده و به کلاهبرداری دست می‌زدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۲۹۰۵۹
کلاهبرداری در «دیوار» با چک‌های سرقتی

به گزارش جام‌جم ، روزهای پایانی اسفند سال گذشته مردی با حضور در کلانتری 22 مهرشهر کرج از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد .

شاکی به افسر بازجو گفت: برای فروش گوشی تلفن همراهم در سایت دیوار آگهی دادم. چند روز بعد مردی در تماس تلفنی، خود را متقاضی خرید گوشی تلفن همراه معرفی کرد. بعد از توافق تلفنی با هم قرار شد گوشی را به مبلغ دو میلیون و 200 هزارتومان بخرد. چند روز بعد او در یکی از محله‌های کرج با من قرار ملاقات گذاشت و در قبال دریافت گوشی، چکی معادل مبلغ فوق را به من داد.

وی افزود: همان روز برای نقد کردن چک به بانک رفتم که متوجه شدم چک سرقتی است. با شماره تلفن خریدار تماس گرفتم که گوشی‌اش خاموش بود. اکنون از او شکایت دارم.

همزمان با تشکیل پرونده در شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 4 کرج، با دستور دادیارحامد دالوند پرونده برای تحقیقات بیشتر در دستور کار کار آگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. ماموران با تحقیق از شاکیان متوجه شدند آنها نیز در سایت دیوار آگهی فروش گوشی، لپ‌تاپ و تبلت داده بودند که در دام دو نفر گرفتار شده و آنها با چک‌‌های سرقتی فریبشان داده و به کلاهبرداری دست زده‌اند. با جمع‌بندی اطلاعات و چهره‌نگاری معلوم شد کلاهبرداری‌ها توسط دو مرد انجام می‌شود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد چک‌های سرقتی متعلق به افرادی است که دسته چک‌هایشان سرقت واز آنها سوءاستفاده شده است.

جست‌وجو برای دستگیری دو مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این که چند روز پیش متهمان در عملیات‌های جداگانه پلیسی شناسایی و دستگیر شدند. این دو متهم با انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز اعتراف کردند که ابتدا چک‌های سرقتی را با قیمت پایین‌تر از سارقان و کیف قاپ‌ها می‌خریدند، سپس با رصد در سایت دیوار و شناسایی افرادی که آگهی فروش گوشی، لپ‌تاپ و تبلت داده بودند، با آنها با چک‌های جعلی معامله کرده و به کلاهبرداری‌های سریالی دست می‌زدند.

متهمان پس از اعتراف روانه زندان شدند. این در حالی است که با توجه به فعالیت‌‌های مجرمانه متهمان دادیار حامد دالوند، رئیس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 4 کرج با درخواست چاپ تصویر این دو متهم در روزنامه، از مردم خواست چنانچه در دام این دو نفر گرفتار شده‌اند، با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز یا دادسرا از متهمان شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسن
-
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
این سایت دیوارخیلی بی در وپیكرست .مثل اینست كه ادم از پهلو دهان باز كند.وضمنا از بی عرضگی مردم كه انتظار دارند غذای هضم شده بخوردشان بدهند اینگونه سایتها خلق وبدان وسیله استحقاق سر كیسه شدن پیدا میكنند.
مصطفی
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
سایت دیوار بد نیست مردم باید حواسشان جمع باشد خودم یك خانه برای اجاره به سی وهفت بنگاه سپردم در عرض یك ماه چند مستاجر اوردند كه معامله انجام نشد در سایت دیوار اگهی دادم ظرف دو روز خانه را اجاره دادم البته قرارداد رادر بنگاهی كه كد رهگیری میدهد نوشتیم و با اینكه چك داده بودند اول چك نقد سپس كلید تحویل دادم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها