مشکات، اسکی روی چمن جهانی را ازدست داد

بدشانسی با طعم شکستگی

سمانه مشکات اسکی باز ملی‌پوش، رقابت‌های اسکی روی چمن جوانان جهان را از دست داد، آن هم 14 روز پیش از شروع رقابت‌های جهانی. این مسابقات 5 مرداد با حضور تیم‌های چک، ایتالیا، اتریش و ژاپن در پیست دیزین شروع می‌شود؛ اما سمانه مشکات نفر اول تیم ایران چهارشنبه هفته قبل در لیگ مصدوم شد. او که تا نزدیک خط پایان نفر اول ماده مارپیچ بزرگ بود، یک لحظه بدشانسی آورد. با به هم خوردن دو چوب اسکی‌اش، افتاد و پایش شکست. سمانه را دکتر زهتاب ،پنجشنبه جراحی کرد که رضایت‌بخش بود.
کد خبر: ۹۲۲۰۳۸

اسکی باز ملی‌پوش، باید سه تا چهار ماه دوره نقاهتش را بگذراند. سه، چهار ماهی که البته فیزیوتراپی هم دارد. سمانه مشکات خیلی ناراحت است تا حدی که وقتی با او تماس گرفتیم با بغض جواب داد. خودش می‌گوید:«واقعابدشانسی آوردم . من تا خط پایان نفر اول بودم، اما یکدفعه چوب‌هایم به هم خورد و افتادم و پایم از دو جا شکست.» اسکی باز تیم باشگاهی کیاگالری به اندازه‌ای ناراحت است که می‌گوید: «با از دست دادن رقابت‌های جهانی حالم بد نیست، افتضاح است.» او همراه زهرا مقدید، مهسا یارخواه و زهرا سولقانی در اردوی رقابت‌های جهانی تمرین می‌کرد تا دو نفر هفته آینده با رقبا مسابقه دهند. حالا که نفر اول تیم ملی با بدشانسی کنار رفت، سه نفر برای حضور در مسابقه‌های جهانی با هم رقابت می‌کنند.

کریم‌خانی قهرمان هفته اول لیگ اسکی روی چمن

هفته اول رقابت‌های لیگ اسکی روی چمن با قهرمانی حنانه کریم خانی در پیست اسکی بین‌المللی دیزین تمام شد. در این هفته، اسکی‌بازان در ماده مارپیچ بزرگ مسابقه دادند که حنانه کریم‌خانی از تیم هیات اسکی سپاه اول شد، مهسا یارخواه از تیم آسان موتور در جایگاه دوم قرار گرفت و زهرا مقدید از تیم رایکا توسعه کیش به سومی‌ رسید. هفته دوم این رقابت‌ها سه‌شنبه 29 تیر برگزار می‌شود. لیگ اسکی روی چمن بعداز تعطیلی دو ساله دوباره از سر گرفته شد. در این دوره پنج تیم حضور دارند.

خادم: بودجه ورزش بانوان کمتر از 30 درصد است

امیررضا خادم، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش درباره نگاه ویژه وزارت ورزش می‌گوید: «از اول سال 94 استان‌ها را مکلف کرده‌ایم حداقل 30 درصد از اعتبارات تخصیصی خود را در حوزه بانوان هزینه کنند ولی در کل کشور این اتفاق نیفتاده و رقم اختصاص یافته به ورزش بانوان کمتر از 30 درصد است.» او با تاسف از تفاوت دیگاه افراد به ورزش بانوان در مقایسه با ورزش مردان تاکید می‌کند: «متاسفانه این دیدگاه به یک فرهنگ تبدیل شده که در بعضی استان‌ها این نگاه پررنگ تراست، طوری که کم لطفی به بانوان بیشتر از مردان است. از معاونان ورزش قهرمانی انتظار داریم نگاه متفاوتشان را تغییر دهند تا بانوان هم از بودجه‌های دولتی بیش از مردان بهره‌مند شوند.»

مصوبه فدراسیونی برای فعالیت باشگاه‌ها در بخش بانوان

فدراسیون فوتبال ، باشگاه‌های کشور را موظف به دادن یک تیم فوتسال یا فوتبال بانوان کرد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با تایید این مطلب می‌گوید: «مصوب شد همه باشگاه‌های فوتبال یک تیم بانوان در فوتسال یا فوتبال بدهند و ما هم به جای گرفتن 5درصد از قرارداد بازیکنان‌، 3درصد می‌گیریم و هر باشگاهی باید 300، 400 میلیون تومان را به بخش بانوان بدهد. به‌صورت جدی در سال آینده فوتبال بانوان را دنبال می‌کنیم.» در همین راستا و پیش از فوتبالی‌ها فدراسیون والیبال باشگاه‌های خود را موظف به دادن تیم بانوان با تخفیف مالیاتی کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها