رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فتال لاسریشن یا زخم‌های زایمانی با علل مختلف در حین سزارین در یک تا سه درصد نوزادان در بهترین مرکز فوق تخصصی جهان گزارش شده و اغلب غیرقابل اجتناب است.
کد خبر: ۹۲۱۹۱۵
علت پارگی پلک نوزاد نطنزی اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، چهار روز قبل در بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز طی یک عمل جراحی سزارین ، نوازد پسر متولد شده در پلک تحتانی چشم چپ دارای زخمی به طول ۳ تا ۴ میلیمتر با عمق کم و هماتوم خفیف پلک تحتانی متولد می شود.

دکتر اصغری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره گفت: علت وقوع حادثه پارگی پلک نوزاد در بیمارستان نطنز به احتمال زیاد ناخن نوزاد بوده که در حین عمل به علت فورس وارد شده پلک را پاره کرده است.

وی افزود: پارگی پلک نوزاد حدود سه میلی متر و در حد پوست بوده و با توجه به ویزیت چشم پزشکی، در حد آسیب ملتحمه نبوده است.

وی افزود: در بدو تولد، نوزاد توسط پزشک متخصص کودکان و متخصص بیهوشی معاینه و صرفا جهت بررسی بیشتر به بیمارستان فوق تخصصی چشم فیض اصفهان ارجاع می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: بعد از معاینه توسط یکی از اساتید گروه چشم پزشکی و حصول اطمینان از سالم بودن چشم نوزاد و ملتحمه، زخم مذکور توسط خود استاد ترمیم می شود.

وی ادامه داد: بنا به اظهار پزشک مذکور لبه های زخم مضرس بوده و به آسیب ناشی از تیغ بیستوری شباهت نداشته است و پوزیشن نوزاد در هنگام تولد نیز ارتباط زخم مذکور با تیغ جراحی را نامحتمل می‌کند و احتمالا با توجه به شرح حال و معاینه، زخم ناشی از آسیب ناخن دست در حین عمل حادث شده است .

اصغری گفت: تعیین علت دقیق حادثه توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال پیگیری است اما لازم به ذکر است فتال لاسریشن یا زخم های زایمانی با علل مختلف در حین سزارین در یک تا سه درصد نوزادان در بهترین مرکز فوق تخصصی جهان گزارش شده و اغلب غیرقابل اجتناب است .

وی تصریح کرد: کسانیکه علاقمند به اطلاعات بیشتری هستند می توانند مقالات مربوط به این امر را مطالعه کنند و انتظار می رود رسانه ها از هرگونه اظهار نظری که مبتنی بر گزارشات علمی نباشد اجتناب کنند.

عیادت مسوولان درمانی نطنز از مادر و نوزاد

عصر روز گذشته رییس بیمارستان خاتم الانبیای نطنز، معاون درمان شبکه بهداشت نطنز، مدیر امور عمومی شبکه و مسوول بخش زایمان بیمارستان مذکور با حضور در منزل خانواده نوزاد از مادر و نوزادی که در ناحیه پلک چشم چپ آسیب جزئی دیده بود، پس از ترمیم و ترخیص از مرکز چشم پزشکی فیض عیادت کردند .

حال عمومی نوزاد خوب توصیف شده و در خصوص مراقبت های لازم برای مادر توصیه های لازم توسط پزشکان انجام شد.

همچنین معاون درمان شبکه بهداشت نطنز در این دیدار با اشاره به امکانات موجود و هماهنگی های انجام شده با متخصصین روانپزشکی و اطفال مقیم در منطقه، اطمینان داد در صورت نیاز به مشاوره و هر گونه مراقبت احتمالی مادر یا نوزاد، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
-
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
۰
۰
دروغه، دكتره داغونش كرده و حالا همكارانش در پزشكی قانونی با توجه به گزارش همكاران معتمد و صد البته دوست دكتر خاطی او را تبرئه كرده، باعث تاسفه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها