افرادی که از سرفه مداوم رنج می‌برند، بزودی می‌توانند از شر این مصیبت خلاص شوند چراکه دانشمندان وعده داده‌اند، بزودی قرصی را روانه بازار خواهند کرد که 75 درصد چنین سرفه‌هایی را کاهش می‌‌دهد. این قرص که بیماران دو بار در روز باید آن را مصرف کنند، اولین داروی جدید برای سرفه‌های مزمن در طول 50 سال گذشته است.
کد خبر: ۹۲۰۴۰۴
درمان جدید سرفه مزمن

به گزارش جام جم آنلاین ، دانشمندان امیدوارند، ‌در صورت به دست آمدن نتایج مطلوب از کارآزمایی بالینی این قرص، طی سه سال آینده از آن به شکل عمومی استفاده شود. تحقیقات روی تولید این دارو توسط دانشمندان دانشگاه منچستر انجام می‌شود.

به گزارش دیلی میل، این دارو با مسدود کردن گیرنده‌هایی که باعث سرفه می‌شود، تاثیر بسزایی در کاهش سرفه دارد. در افرادی که از سرفه مداوم رنج می‌برند، معمولا عصبی که تحریک کننده عکس‌العمل غیرارادی است، آسیب می‌بیند یا این عصب فوق‌العاده حساس است.

محقق مسئول این تحقیقات از مرکز پزشکی آلرژی‌های تنفسی در دانشگاه منچستر می‌گوید: برخی افراد دچار سرفه‌های مداوم و مزمنی هستند که ناشی از حساسیت بالای عصب سرفه است. ما با انجام تحقیقات و در نهایت تولید این دارو توانستیم یک فرآیند واقعی برای متوقف کردن چنین سرفه‌هایی را نشان دهیم. در این مطالعه 24 بیمار شرکت داشتند که مدت دو هفته از قرص جدید استفاده کردند و میزان سرفه‌های آنها حدود 75 درصد کاهش نشان می‌دهد.در یک مطالعه جداگانه، ‌وقتی بیماران میزان کمتری از این قرص را دریافت کردند میزان سرفه حساسیتی آنها به میزان 50‌درصد کاهش یافت.

درمان‌های کنونی برای سرفه‌های مزمن و مداوم شربت سرفه و مسکن‌هایی مانند کدئین است. آخرین درمان توسعه یافته در این زمینه استفاده از شربت دکسترومتورفان است که استفاده از آن در نهایت باعث کاهش 12 درصدی میزان سرفه می‌شود.

مترجم: آتنا حسن‌آبادی

منبع: telegraph

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها