در پی فرمایش روز گذشته رهبر معظم انقلاب و پیگیری وزیر کار، علی صدقی - مدیر عامل بانک رفاه - استعفا کرد و مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان به خزانه بازگشت.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۱
مدیرعامل بانک رفاه استعفا کرد / بازگشت ۲۴۰ میلیون تومان به خزانه

به گزارش جام جم آنلاین ، داستان پرداخت‌های نامتعارف از سابقه طولانی برخوردار است. این موضوع اگرچه تااندازه‌ زیادی به مناقشات سیاسی میان گروه‌های مختلف تبدیل شده اما به‌نظر می‌رسد پس از فاش شدن دریافتی چند تن از مدیران، حالا به یکی از موضوعات حساس در سطح نظام سیاسی تبدیل شده است.

موضوع دریافت حقوق‌های نجومی به حدی رسیده که حتی مقام معظم رهبری نیز به آن ورود کردند و در دیدار با هیات دولت بر پیگیری آن تاکید داشته‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص و در دیدار با هیات وزیران به موضوع اخیر حقوق‌های کلان اشاره و تأکید کردند: «موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌هاست اما همه بدانند که این موضوع از استثناهاست و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.»

ایشان با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع، خاطرنشان کردند: «این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری و نتیجه‌ آن به اطلاع مردم رسانده شود.»

در همین راستا یک مقام مطلع و مسئول در وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی به ایسنا گفت که علی صدقی - مدیر عامل بانک رفاه - توسط وزیر عزل شده است.

علی ربیعی در اولین قدم، با پیگیری این موضوع در وزارت کار، باعث شد مدیر عامل بانک رفاه استعفا دهد و مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان نیز به این بانک مسترد شود.

حالا باید دید آیا پیشتازی دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی و دفاع از بازگرداندن منابع به بیت‌المال به دیگر ارکان قدرت نیز سرایت خواهد کرد؟

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
رضا
-
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
۰
۰
سلام طاعات و عبادات شما قبول در گاه الهی این مبلغ مال یك ماه اش بقیه اش چی میشه ؟
احمد
-
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
۰
۰
اخه چرا.كارش خیلی تخصصی بود روزی چندتابرگه روكه به ضرربازنشسته هابودوامضامیكرد.بایدبهش علاوه براون پولای مفتی كه میگرفت پاداشم میدادن
حسین
-
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
۰
۰
240 میلیون كه حقوق یك ماه هست یعنی ایشون فقط یكماه مدیر عامل بانك بوده مردم رو گول نزنید اگه واقعا راست میگید باید مجازات هم بشه
دنیس
-
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
۰
۰
با سلام این 240میلیونی كه برگشت داده شده مال یك ماه یا نه مال كل زمان تصدی گری بر مسند مدیر عاملی بانك
مسلمان ایرانی
-
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
۰
۰
فقط 240 میلیون پس بقیه اش چی شد
فیش حقوقی این آقا 234 میلیون بود بقیه اش رو نمیخواد پس بده
ایرانی - كارمند بازنشسته
-
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۰
۰
واقعا متاسفم . یعنی با استعفا مشكل حله ؟ یعنی در كشور ما مجازات دزدان دولتی استعفاست ؟ همین برخوردهاست كه بعضی ها را پررو كرده و قانون را به تمسخر می گیرند . این آقا و امثال او باید در یك دادگاه صالح محاكمه شوند تا معلوم شود با چه مجوزی این حقوقها را دریافت كرده اند .؟ باور كنید اگر جلوی این كارها گرفته نشود . كشور ما درفساد غرق خواهد شد وهمه چیز را از دست خواهیم داد. آیا خطر را احساس نمی كنید ؟ فساد سه هزار میلیاردی - بابك زنجانی - حقوقهای ناحق و ....
احمد از تهران
-
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۰
۰
ما بازنشسته ها را برای دو میلیون تومن وام آبرومونو میبرن اون وقت اقا كه مدیر عامل بانك به اصطلاح رفاه كارگران است باید اینقدر حقوق بگیره .واقعآ دزدی شرف داره به دست اندازی به حق الناس
اسدی-یك بازنشسته
-
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۰
۰
باسلام این 240ملیون مربوط به حقوق 1ماه میباشد پس اون 47ماه دیگه چه میشود شما مردم را چه فرض كرده اید
رضا
-
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۰
۰
تو بدنه دولت از این مدیرانی كه حقوق های مفت میگیرن زیاده مثلا مدیران شركت های خودروسازی... و ... پاداشهای هنگفت دریافت میكنند ولی فیش اونا كاغذی نیست و سیستمی صادر میشه و مدیران برای رد گم كنی پاداشها رو به عنوان سایر در سیستم درج میكنند بقیه ارگانها نیز راههای فرار زیادی پیدا كردن كیه كه رسیدگی كنه فقط حقوق مردمه كه ضایع میشه.
آذر
-
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
خوبه والا حقوق یك ماهش و ازش گرفتن و بركنارش كردن ، چند وقت دیگه كه آبا از آسیاب می افته آقارو تو یه جایگاه مدیریتی دیگه مشاهده می كنیم . هموطنای عزیز آماده باشید ایشون و چند وقت دیگه تو اخبار نشون میدن اونهم در جمع مدیران سطح كلان تو یك سمینارو... اونم تو ردیف اول .
جانبازو بازنشسته
-
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
واقعا" جای تاسف است ... ما انقلاب نكرده ایم و شهید نداده ایم كه آقایان حقوق های نجومی بگیرند
عماد
-
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
حقوقهای قبلی طی سالهای گذشته چطور . چرا مسئولین جلوی مردم جنگ زرگری راه میندازند آیا حقوقهای كذایی مختص همین چند ماه بوده است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها