مهدی مهدوی‌کیا مثل همیشه متین و باوقار. این روزها ترجیح می‌دهد کمتر صحبت کند، اما یارگیری پرسپولیسی‌ها، شرایط لیگ برتر، آکادمی کیا و البته مسابقات یورو 2016 بهانه‌ای شد تا کیا گفت‌وگویی اختصاصی را با جام‌جم انجام بدهد.
کد خبر: ۹۱۴۴۱۱
پرسپولیس تیمش را خوب بست / آلمان‌ها مدعی هستند

او که خودش سال‌ها در فوتبال آلمان بازی کرده است، اعتقاد دارد ژرمن‌ها تیم خوبی هستند و می‌توانند عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کنند.

به نظر پرسپولیسی‌ها در فصل نقل و انتقالات خوب یارگیری کردند و بر حسب نیازی‌هایی که داشتند بازیکن گرفتند.

تا اینجای کار مهره‌هایی که گرفته‌اند همه خوب هستند. در پست‌هایی که نیاز داشته‌اند، بازیکن جذب کرده‌اند. امیدوارم همه چیز بخوبی و خوشی پیش برود و پرسپولیس در هر سه جام مدعی باشد. به عنوان یک پرسپولیسی آرزو دارم که این اتفاق بیفتد و آنها روزهای خوبی را تجربه کنند.

در نقل و انتقالات بازیکنانی مثل امیری علنا اعلام کردند هر تیمی که پول بیشتری بدهد با آن تیم قرارداد امضا می‌کنند. زمان شما از این اتفاق‌ها کمتر می‌افتاد.

نمی‌دانم چه اتفاق‌هایی افتاده است. امیدوارم هر کسی هر تصمیمی که می‌گیرد به نفع خودش، باشگاهش و فوتبال این مملکت باشد. من برای همه جوان‌های پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم. در هر صورت فوتبال حرفه‌ای است و باید به عقاید احترام گذاشت. در کل این از نکات حرفه‌ای بودن فوتبال است که با ورود پول عرق کمرنگ می‌شود.

علیرضا منصوریان هم سرمربی استقلال شد. این اتفاق کل کل سالمی را بین آبی‌ها و قرمزها به راه انداخته است. نظر شما در این مورد چیست؟

فکر می‌کنم انتخاب بجایی بود. منصوریان دو فصل خوب را در نفت سپری کرد و با تجربه کافی به استقلال آمده است. او یک استقلالی تمام‌عیار است و از دوستان خوب من. همیشه به رقبایش احترام گذاشته و همیشه احترام پیشکسوت‌ها را نگه داشته است. امیدوارم منصوریان در استقلال موفق باشد. در کل هر زمانی که استقلال و پرسپولیس موفق بوده‌اند لیگ ما به پویایی رسیده است و این اتفاق به تیم ملی ما کمک می‌کند. شک نکنید در این فصل رقابتی جذاب را بین دو تیم خواهیم دید. مثل دربی که گل‌های زیادی هم داشت. امیدوارم فوتبال زیبایی را از دو تیم ببینیم.

شما سال‌ها در فوتبال اروپا بازی کرده‌اید. چه توصیه‌ای برای بازیکنانی مثل طارمی که می‌خواهند به اروپا بروند دارید؟

جدا شدن از فوتبال ایران قطعا پیشرفت را همراه خواهد داشت. باید ببینیم چه تصمیماتی گرفته می‌شود و چه پیشنهادهایی مطرح می‌شود.

این روزها انتقاد‌های زیادی به تیم کارلوس کی‌روش می‌شود. خیلی‌ها جوان بودن تیم او را زیر سوال می‌برند و خیلی‌ها هم می‌گویند که او با تیم‌های بزرگ بازی نمی‌کند تا در رنکینگ سقوط نکند.

تیم ملی روند جوانگرایی خوبی را طی کرده است. کم کم داریم نتیجه‌اش را هم می‌بینیم. کی‌روش هم شناخت خوبی از تیم ملی دارد، همین‌طور از حریفان ایران. بازیکنانی که در خدمت تیم هستند آینده فوتبال این مملکتند و این امیدواری را می‌دهد که تیم ما بتواند به جام جهانی روسیه راه پیدا کند. امیدوارم ما هم بتوانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. ترسی نداشته باشیم. در بازی با تیم‌های بزرگ است که نقاط ضعف را می‌شناسیم. کره با اسپانیا بازی می‌کند و گل‌های زیادی از این تیم می‌خورد، اما قطعا برای آنها خوب است. امیدوارم از این اتفاق‌های خوب برای ما هم بیفتد.

یورو 2016 در حال برگزاری است. پیش‌بینی شما از این مسابقات چیست؟

آلمان‌ها مدعی هستند.البته من نمی‌دانم چرا آنها در تورنمنت‌ها همیشه این‌قدر بازیکن مصدوم در پست‌های اساسی‌شان دارند، اما فکر می‌کنم آنها مدعی اصلی قهرمانی هستند.

وضعیت آکادمی کیا این روزها چطور است؟

آکادمی کیا طبق برنامه پیش می‌رود. ما تمریناتمان را به ورزشگاه شهید کاوه در دانشگاه تهران منتقل کرده‌ایم. دوست داشتیم تا بچه‌ها در محیطی فرهنگی رشد کنند تا علاوه بر فوتبال با شرایط علم و دانش هم آشنا شوند. قرار است مربیان خارجی را برای آنها بیاوریم تا به علم روز فوتبال در دنیا آشا شوند. ما این کار را ادامه می‌دهیم و استعداد‌ها را شناسایی می‌کنیم تا آینده فوتبال این مملکت را بسازیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها