یک مادر 36 ساله که پس از مرگ دوستش به داروهای ضدافسردگی روی آورده بود بعد از چند هفته با واکنش شدید سیستم ایمنی اش به این داروها مواجه و تمام بدن او پر از زخم شد.
کد خبر: ۹۱۲۳۳۲
عاقبت یک زن پس از مصرف داروهای ضد افسردگی+ تصاویر

به گزارش جام جم سرا ، «امفو بودیا» زنی است که در ژانویه 2013 به تجویز پزشکان برای کاهش افسردگی و اضطراب شدید پس از مرگ یک دوست در سال 2010 به مصرف داروهای بالابرنده خلق و خوی مثبت روی آورده بود؛ اما تنها پس از چند هفته استفاده تمام بدن و صورتش شروع کرد به دانه دانه شدن. پزشک ها فکر کردند که آبله مرغان است اما با وخیم تر شدن جوش ها و پخش شدن تاول ها در سراسر بدنش، او را سریعاً به بخش مراقبت های ویژه منتقل کردند.

در آنجا بود که تشخیص دادند او مبتلا به «سندروم استیونز جانسون» است، اختلال نادری که در آن سیستم ایمنی در پی محرکی مثل عفونت خفیف یا دارو واکنش بیش از حد نشان می دهد. این بیماری که می تواند کشنده هم باشد منجر به تاول زدن و کنده شدن پوست و سطوح چشم، دهان و گلو می شود. به گفته این خانم سراسر بدنش با جوش های دردناکی پوشیده شده بود البته پیش از اینکه حواسش را از دست بدهد. همچنین می گوید هر مرتبه ای که در بینی اش می دمید ذره های گوشت از آن بیرون می ریخت.

این خانم که مادر یک دوقلوی 9 ساله است با انتقال به بخش قرنطینه به مدت دو هفته دائماً به هوش می آمد و از هوش می رفت. تا اینکه بالاخره وضعیتش رو به بهبود گذاشت و پزشکان پوست آسیب دیده اش را با توپ های پارچه ای پشمی شستشو دادند و یک ماه بعد یعنی در آوریل 2013 از بیمارستان مرخص شد.

حالا که پس از گذشت سه سال کاملاً بهبود پیدا کرده می گوید: هیچ کس پیش‌بینی نمی کرد که ممکن است چه اتفاقی برای من بیفتد اما می توانم بگویم که این اتفاق از من انسان بهتری ساخته است.

منبع : شفقنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها