یکی از مدال های طلای المپیک اوسین بولت از او پس گرفته می شود.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۹
طلای المپیک بولت پس گرفته می‌شود

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم دوی 4 در 100 متر جامائیکا با ترکیب اوسین بولت، نستا کارتر، آسافا پاول و مایکل فراتر موفق شد در المپیک 2008 پکن مدال طلا را کسب کند.

آن قهرمانی یکی از سه عنوان قهرمانی بود که بولت در پکن به‌دست آورد و چهار سال بعد در المپیک 2012 نیز توانست تعداد آنها را دو برابر کند.

با وجود این مسئله بولت حالا باید مدال طلای 4 در 100 متر در پکن را کارنامه افتخاراتش خارج کند، چرا که تست دوم نمونه دوپینگ نستا کارتر مثبت اعلام شده و بدین ترتیب مدال طلا از همه اعضای تیم جامائیکا پس گرفته می‌شود.

کارتر که با تیم کشورش توانسته بود علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، رکورد جهان و المپیک را نیز بشکند، یکی از 32 ورزشکاری است که تست دوپینگش با استفاده از روش جدید مثبت اعلام می‌شود. ماده‌ ممنوعه‌ای که کارتر مصرف کرده «متیل‌هگزانامین» نام دارد.

کارتر که دو طلای المپیک در کارنامه دارد، نه تنها حضور در المپیک 2016 ریو را از دست خواهد داد، بلکه باید طلای 2008 پکن را پس بدهد.

با پس گرفته شدن رسمی عنوان قهرمانی از تیم جامائیکا، تیم‌های ترینیداد و توباگو، ژاپن و برزیل مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها