استراحت سه روزه کی‌روش به شاگردانش

خوشحالی قرقیزها از بازی با ایران

مرحله نخست اردوی تیم ملی صبح دیروز با برگزاری آخرین جلسه تمرینات در پژوهشگاه صنعت نفت پایان یافت و کارلوس کی‌روش به شاگردانش استراحت داد تا برای دیدار با مقدونیه و پیگیری تمرینات در اروپا به تجدید قوا بپردازند.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۳
خوشحالی قرقیزها از بازی با ایران

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی از 11 شهریور کار خود را در انتخابی جام جهانی با دیدار با قطر در تهران آغاز می‌کند که کارلوس کی‌روش، کار آماده‌سازی تیمش را برای حضور در این ماراتن هشت هفته‌ای از دوم خرداد آغاز کرد؛ جایی که 32 بازیکن را به اردو فراخواند.

در این رابطه صبح دیروز در حالی آخرین جلسه تمرین در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد که پس از تمرین، کی‌روش به شاگردانش سه روز استراحت داد.

کریم باقری چهره ویژه‌ تمرین دیروز بود و به همراه افشین پیروانی به محل تمرین تیم ‌ملی آمد و مورد استقبال کی‌روش قرار گرفت.

ملی‌پوشان یکشنبه خود را به کادر فنی معرفی کرده و روز دوشنبه پس از برگزاری یک جلسه تمرین سبک، عازم مقدونیه می‌شوند. تیم ملی در مقدونیه هم دو جلسه تمرین خواهد شد و روز پنجشنبه 13 خرداد از ساعت 19 به وقت تهران در مقدونیه به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود. این در حالی بود که دیروز فدراسیون فوتبال قرقیزستان اعلام کرد سه‌شنبه 18 خرداد با تیم ملی ایران دیداری دوستانه برگزار خواهد کرد.

نوع اعلام خبر از طرف قرقیزستانی‌ها هم جالب توجه بود. فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد: «پس از لغو مسابقات دوستانه از جانب لبنان و ازبکستان با برترین فدراسیون فوتبال آسیا وارد مذاکره شدیم و نتیجه خوبی به دست آوردیم. 18 خرداد برابر تیم اول قاره آسیا، یعنی ایران بازی خواهیم کرد و این یک بازی بزرگ از لحاظ فنی و تاکتیکی برای ما خواهد بود، اما می‌خواهیم بازیکنان و هواداران را پس از انجام مذاکرات جدی با خبر بازی بزرگ برابر تیم ملی ایران خوشحال کنیم.»

تیم ملی ایران در حالی باید برابر قرقیزستان به میدان برود که با حضور در رده 42 بهترین تیم قاره آسیاست، ولی دیگر تیم‌های آسیایی برابر تیم‌های با نام و نشان‌تری دیدار می‌کنند. به‌عنوان مثال، استرالیا باید با تیم ملی انگلیس دیدار کند و کره جنوبی با اسپانیا دیدار خواهد کرد!

انتقاد شدید سرمربی تیم ملی، این بار از مدیران ورزشگاه آزادی

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران می‌گوید هنوز هم برخی افراد رفتار خصمانه‌ای با تیم ملی دارند. کارلوس کی‌روش پس از پایان پنجمین جلسه تمرینی اردوی تیم ‌ملی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: جا‌م‌جها‌نی برای ما از این ماه شروع می‌شود و همان‌طور که می‌دانید جلسات متعدد و طولانی را با مهدی تاج برگزار کرده‌ایم. خواسته من این بود که از ایران بروم، چرا که نقطه نظراتم را دارم و نمی‌توانم آنها را پنهان کنم چون شرایط واضح و شفاف بود. البته بعد از 67 ساعت و حدود ده روز جلسات متعدد و طولانی به این نتیجه‌ رسیدیم که فدراسیون فو‌تبا‌ل و تیم ‌ملی با مدیریت مهدی تاج به موفقیت می‌رسد و گام بزرگی در راه‌حل مشکلات بر می‌دارد.

کی‌روش با اشاره به این که هنوز هم افرادی در بیرون از فدراسیون فو‌تبا‌ل رفتار خصمانه‌ای با تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران دارند، ا‌ضافه‌ کرد‌: افرادی در بیرون از فدراسیون فو‌تبا‌ل هنوز نگرش و برخورد خصمانه‌ای با ما دارند و آن را ادامه می‌دهند. به همین دلیل و با کمال احترام نظرم رفتن بود و می‌خواستم به این رابطه دو طرفه پایان دهم.

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران این رفتار خصمانه را شرم‌آور و غیرقابل قبول دانست و ا‌دا‌مه‌ داد: این رفتار از سوی مسئولان و مدیر ورزشگاه آزادی صورت گرفته است. نمی‌دانم چه کسانی از بعد مدیریتی مسئول مدیر ورزشگاه آزادی هستند، اما آنها رفتار خصمانه‌ای را با ما انجام داده‌اند. این رفتارها در دو سال پیش و پارسال هم رخ داده است. در آن زمان فکر می‌کردیم که رفتار آنها سهوی است، اما با تکرار متوجه شدم که این رفتار از عمد است و به هیچ عنوان از ما حمایتی نکردند. این رفتار کاملا مخالف با اهداف تیم ‌ملی است. ما بازی دوستانه مهمی مقابل مقدونیه داریم، اما مسئولان ورزشگاه آزادی حتی اجازه یک جلسه تمرین در این ورزشگاه را ندادند. پارسال و دو سال پیش هم این اتفاق رخ داد. نمی‌توانم این برخوردها را اتفاقی قلمداد کنم.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای آنها افسوس می‌خورم و باید تاکید کنم که بسیار ناراحتم. مطمئنا ما ممنون مسئولان پژوهشگاه نفت هستیم، اما زمین این مجموعه غیراستاندارد و تفریحی است، چراکه ابعاد لازم برای بازی فو‌تبا‌ل را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها