در مسابقه‌های دوومیدانی آغاز فصل که در شیراز برگزار شد، اتفاقات جالبی افتاد و تعداد قابل‌توجهی از مردان المپیکی ایران آنجا حضور داشتند، ازجمله رضا قاسمی. دونده دوهای سرعت که پیش از این در بخش مردان مسابقه‌های داخل سالن موفق شد رکورد 60 متر را که به خودش تعلق داشت، بهبود بخشد.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۳
قاسمی: در اروپا به دنبال تجربه‌های تازه می‌گردم

قاسمی همراه حسن‌ تفتیان، دونده‌های سرعت و المپیکی ایران هستند. قاسمی در مسابقه‌های جهانی سال گذشته با یوسین بولت، مایک رودریگز و دیگر بزرگان دوی سرعت جهان در یک میدان دویده است و حتی می‌توان او را در دسته بهترین‌های دنیا هم قرار داد. با این حال در المپیک کار مردان سرعتی ایران دشوار است.

پس از مسابقه‌های شیراز، رضا قاسمی در اصفهان تمرین می‌کند و منتظر روادید آلمان است. قرار است او همراه حسن تفتیان به آلمان برود، تمرین کند و مسابقه بدهد. قاسمی درباره این که چرا وقتی صحبت از المپیک می‌شود او یا ورزشکاران ایرانی درباره نتایج المپیک حرفی نمی‌زنند، می‌گوید: دونده‌های خیلی از کشورها شرایط خاصی دارند.

از مربی خصوصی و فیزیوتراپ گرفته تا ماساژور و دکتر تغذیه. ما امکانات خوبی داریم، اما باید ارتباطات خودمان را بیشتر و به‌روزتر کنیم. احسان حدادی با بهترین‌های پرتاب دیسک تمرین می‌کند و نتیجه خوبی هم می‌گیرد. باید با بزرگان این ورزش تمرین کرد و مسابقه داد.

اردوی اروپایی دونده‌های ایران می‌تواند درس‌های زیادی برای آنها داشته باشد که رضا قاسمی با تائید این نکته می‌گوید: انگیزه و شرایط تمرینی بسیار مهم است که در کنار دونده‌های خوب دنیا به آنها می‌رسیم. خیلی دوست داشتم مسابقه‌های ما هم پخش مستقیم داشت، زیرا بر انگیزه‌های بازیکنان می‌افزاید.

قاسمی درباره شرایط این روزهای خود در دوومیدانی ایران می‌گوید: اکنون در اصفهان تمرین می‌کنم و اگر روادید آلمان را بگیرم به این کشور سفر می‌کنم تا اردوها و مسابقه‌های خودم را آنجا پیگیری کنم. تا پیش از این سفر بدنسازی می‌کنم و تمرینات دوی من هم بخوبی ادامه دارد.

دونده دوهای سرعت ایران از این که در آلمان با دونده‌های مطرح دنیا می‌دود خوشحال است و می‌گوید: درس‌های زیادی کنار این دونده‌ها یاد می‌گیرم. با توجه به نزدیکی زمان این رقابت‌ها به المپیک بیشتر دونده‌ها به اروپا می‌آیند و فرصت خوبی است دویدن کنار بزرگان این رشته.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها