هوشیاری مالباخته سارق را لو داد

فروش اموال سرقتی در سایت دیوار

متهم سابقه داری که با سرقت ادوات موسیقی از یک آموزشگاه اقدام به فروش اموال سرقتی در سایت دیوار کرده بود در زندان رجایی شهر شناسایی شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۵
فروش اموال سرقتی در سایت دیوار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۳۰شهریور ماه سال گذشته بود که مرد نوازنده ای با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از دزدیده شدن سازهای موجود در آموزشگاهش خبر داد.

پس از اعلام این گزارش ماموران با حضور در محل متوجه شدند تعداد ۱۵ ساز گوناگون با قیمت های بالا به سرقت رفته اند و سارق نیز به راحتی با باز کردن در بوسیله کلید وارد دفتر شده بود. نوع سرقت از آموزشگاه نشان می داد پای یک آشنا در میان است.

مرد نوازنده در اظهاراتش اینگونه بیان کرد که حدود چند روزی بود که از خارج برایم سازهای گران قیمت مانند گیتار و ویلون فرستاده بودند. یکی از آشنایانمان در کانادا مستقر است و این سازها را از همانجا ارسال کرده بود. امروز صبح وقتی به آموزشگاه آمدم متوجه شدم یک نفر سارق بدون اینکه با چیزی دیگر کار داشته باشد وارد آموزشگاه شده و تمام دستگاه هارا به سرقت برده است .

پس از اینکه خود مرد نوازنده نیز پی برد این سرقت کار یکی از آشنایان است اظهار کرد که در مورد این سازها تنها با همسایه هایم صحبت کرده بودم. آن شخص مردی بود که قرار شده بود فرزندش را برای ثبت نام به آموزشگاه بیاورد. پس از این به دستور بازپرس علی وسیله ایردموسی جست و جوها برای پیدا کردن سازهای سرقتی مرد نوازنده شروع شد تا جایی که تمام افراد مظنون به دادسرا احضار شدند اما همگی اظهار بی اطلاعی می کردند تا اینکه مرد نوازنده در اواخر سال گذشته به دادسرا مراجعه کرد و به قاضی پرونده اعلام کرد که یک ساز فروشی در سایت دیوار دیده است و تمام مشخصات این ساز با یکی از سازهای فوق العاده من که قیمتی در حدود ۱۰ میلیون تومان داشت می خواند.

پس از مشخص شدن این موضوع رسیدگی به این موضوع در دستور کار اداره آگاهی قرار گرفت و دوباره پرونده به جریان افتاد. اینگونه مشخص می شود آگهی کننده ساز در سایت دیوار یکی از صاحب مغازه هایی است که در تهرانپارس مغازه ساز فروشی دارد. پس از احضار این مرد در دادسرا دستگاه مورد نظر ضبط گردید و مرد صاحب مغازه اعلام کرد که ساز را از یکی از آشنایانش خریده است.

او در ادامه گفت که مراد همان مردی که ساز را از او خریدم چند دستگاه دیگر هم برایم آورده بود اما در بین آن همه من از این ساز خوشم آمد و همین را انتخاب کردم تا اینکه فهمیدم این ساز در این منطقه به فروش نمی رود و آن را به صورت آگهی در سایت دیوار گذاشتم و امروز متوجه شدم که اداره آگاهی این ساز را دزدی اعلام کرده است.

پس از احضار مراد در دادسرای ویژه سرقت مشخص شد تمام سازها از یک فرد خریداری شده بود و مراد همه آنها را فروخته. مراد ادعا کرد هوشنگ فردی است که ساز ها را به من فروخته است. پس از بررسی های بازپرس مشخص شد هوشنگ در زندان رجایی شهر به سر می برد و تمام اموال ضبط شده به صاحب ساز بازگردانده شد. با اینحال به دستور قاضی ایردموسی تحقیقات در زمینه این سرقت ادامه دارد و تا روشن شدن تحقیقات، متهم تحت بازجویی های فنی و تخصصی پلیسی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها