امروزه دستگاه‌های هوشمند همراه به صورت پیوسته در حال پیشرفت و مجهز شدن به فناوری های جدید هستند. این فناوری ها و قابلیت‌های جدید با وجود مزایای بسیار زیاد، یک عیب بزرگ نیز داشته و اغلب منجر به خالی شدن زود هنگام باتری دستگاه‌های هوشمند می‌شوند. طی سال‌های گذشته شرکت‌های مختلفی در زمینه افزایش طول عمر باتری فعالیت داشته‌اند که یکی از جدید ترین این شرکت‌ها گلدانی را برای شارژ دستگاه‌های هوشمند طراحی کرده است که صرفاً انرژی خود را از نور خروشید و فرآیند فتوسنتز بدست می‌آورد.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۷
گوشی خود را با فتوسنتز شارژ کنید!

به گزارش جام جم کلیک ، از جمله جالب‌ترین محصولاتی که در گذشته برای شارژ دستگاه های هوشمند طراحی و تولید شده‌اند می‌توان به مواردی همچون چراغ مطالعه رومیزی، کمربند، کیف پول، فنجان قهوه، کیف دستی و حتی تبدیل انرژی حرکتی حین راه رفتن به انرژی الکتریسیته اشاره کرد. محققان اکنون به سراغ راهکاری رفته‌اند که ارتباط بیشتری با محیط زیست، یکی از مهم ترین دغدغه‌های فعلی بشریت، دارد.

این شارژر جدید که در واقع یک گلدان است و برای جذب سرمایه اولیه در وب سایت ایندی‌گوگو قرار گرفته است، Bioo Lite نام دارد. این گلدان می‌تواند همزمان با ارایه فضا برای کاشت یک گیاه، امکان شارژ کردن دستگاه‌های هوشمند را نیز در اختیار کاربر قرار دهد.

ابتدا ممکن است فکر کنید که این گلدان با استفاده از یک باتری داخلی گوشی یا تبلت شما را شارژ می‌کند. اما اشتباه نکنید، خبری از باتری جانبی نیست، آنچه الکتریسیته مورد نیاز برای شارژ دستگاه را تامین می‌کند، تنها نور خورشید است. این گلدان می‌تواند از فرآیند فتوسنتز گیاه، برق تولید کرده و در نتیجه دستگاه شما را شارژ کند. طراحان این گلدان مدعی هستند که تولید برق از فرآیند فتوسنتز هیچ آسیبی به گیاه نمی‌رساند.

گلدان‌های Bioo Lite هیچ تاثیر مخبری بر گیاه ندارند. این فرآیندی است که تمامی گیاهان درون گلدان Bioo یا بدون این گلدان انجام می‌دهند و گیاه برای تولید انرژی الکتریسیته مورد نیاز به هیچ وجه تحت فشار قرار نمی‌گیرد. این محصول، فناوری و فرآیند هیج آسیبی به گیاه نمی‌رساند و استفاده از انرژی خورشید برای شارژ دستگاه‌های هوشمند برای محیط زیست مفید نیز خواهد بود.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها