«ماموریت غیرممکن» تام کروز ادامه دارد

در راه خطــری بالاتـر

ششمین قسمت مجموعه فیلم «ماموریت غیرممکن/ بالاتر از خطر» در حالی وارد مرحله تولید می‌شود که تهیه‌کنندگانش در کمپانی پارامونت رسما اعلام کردند کریستوفر مکوآری کارگردان آن خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۹۷۴۳
در راه خطــری بالاتـر

به گزارش جام جم سیما، در تاریخ این مجموعه فیلم، اولین بار است که یک فیلمساز دو قسمت از آن را کارگردانی می‌کند.

از سال 2000 تا به حال که مسئولان پارامونت نسخه‌های سینمایی ماموریت غیرممکن را تولید می‌کنند، برای کارگردانی هر قسمت آن از یک فیلمساز دعوت به همکاری ‌کردند.

اما به نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان فیلم از کار مکوآری در قسمت پنجم آن بسیار راضی هستند که تصمیم گرفتند یک‌بار دیگر او را پشت دوربین این مجموعه فیلم قرار دهند.

کمپانی پارامونت ماموریت غیرممکن‌ها را با همکاری شرکت فیلمسازی تام کروز به نام اسکای دنس تهیه‌ می‌کنند.

این بازیگر در تازه‌ترین قسمت فیلم هم دوباره در نقش اصلی ظاهر خواهد شد. او که در قسمت‌های قبلی کاراکتر ایتن هانت، مدیر یک گروه ضدتروریستی بوده، این نقش را در قسمت ششم هم تکرار خواهد کرد.

فیلمنامه این قسمت را خود مکو‌آری می‌نویسد که قبل از ورود به دنیای کارگردانی در سال 2000، خودش یک فیلمنامه‌نویس حرفه‌ای و موفق بوده است.

او که در عین حال یکی از دوستان صمیمی تام کروز هم هست طرح کلی فیلمنامه را نوشته و به بازیگر و مسئولان کمپانی پارامونت ارائه کرده است.

این طرح مورد پسند آنها قرار گرفته، ولی کسی در بیرون از کمپانی پارامونت اطلاعی از کم و کیف طرح و خط کلی آن ندارد.

مکوآری که بتازگی قرارداد کارگردانی فیلم را امضا کرده، فیلمنامه‌اش را باید تا دو ماه دیگر به تهیه‌کنندگان تحویل دهد. در کار نگارش این فیلمنامه، دو فیلمنامه‌نویس دیگر هم با او همکاری می‌کنند.

البته خط اصلی داستان فیلم را از حالا می‌توان حدس زد، زیرا مجموعه فیلم ماموریت غیرممکن در یک محدوده مشخص داستانی حرکت می‌کند. طبق معمول قسمت‌های قبلی، در قسمت تازه ایتن هانت و همکارانش راهی ماموریت خطرناک تازه‌ای خواهند شد که تقریبا غیرممکن است.

اما این مساله که ماموریت تازه چه نوع ماموریتی است و هانت با چه جور شخصیت‌های خبیثی روبه‌رو خواهد شد، نکته‌ای است که پس از تماشای فیلم می‌توان متوجه آن شد.

کاراکترهای اصلی مجموعه فیلم براساس کاراکترهایی نوشته و طراحی می‌شوند که بروس گلر، برنامه‌ساز سرشناس تلویزیونی در دهه 60 میلادی خلق کرد و در مجموعه پربیننده تلویزیونی خود به نمایش گذاشت.

این کاراکترها تغییر چندانی نکرده و فقط خود را با شرایط روز و حال و هوای سینمایی نسخه سینمایی آن تطبیق داده‌اند. سازندگان فیلم تلاش می‌کنند کلید فیلمبرداری آن را ماه آگوست بزنند.

به این ترتیب ششمین قسمت این مجموعه فیلم پر تماشاچی برای نمایش عمومی در اواسط فصل تابستان سال 2017 آماده خواهد شد. از حالا موفقیت بالای مالی برای این اکشن دلهره‌آور ماجراجویانه پیش‌بینی می‌شود.

کریستوفر مکو‌آری درباره همکاری تازه‌اش با کروز و پارامونت چنین می‌گوید: «ما بحث‌ها و مذاکرات زیاد و پیچیده‌ای داشتیم.

همه ما می‌دانستیم کار سختی پیش رو داریم و رسیدن به یک توافق خوب و کلی زمان می‌برد. نوع استقبال تماشاگران از قسمت پنجم به همه ما آموخت که وظیفه سخت و دشواری پیش‌رو داریم.

من و کروز و مسئولان کمپانی پارامونت بر سر این مساله توافق داشتیم که ششمین قسمت فیلم باید بهتر و مقبول‌تر از پنجمین قسمت آن باشد. بر این اساس، به دنبال راه‌هایی بوده و هستیم که بتوانیم به این خواسته دست پیدا کنیم.

اولین قدم، داشتن یک فیلمنامه قوی و تازه است. پس از آن به لوکیشن‌ها و فیلمبرداری می‌رسیم. در این قسمت هم از لوکیشن‌های متنوعی در کشورهای مختلف جهان استفاده خواهیم کرد.

برای تام کروز هم در نقش ایتن‌ هانت برنامه‌هایی داریم. تماشاگران از آویزان شدن او از لبه هواپیما استقبال خیلی خوبی کردند.

تلاش می‌کنیم مشابه چنین صحنه‌ای را در یکی از سکانس‌های قسمت ششم هم داشته باشیم. خود کروز هم از این مساله استقبال کرده و دوباره بدلکاری‌های مربوط به آن را خودش انجام خواهد داد.

خیلی جالب است که او در مقام یک ستاره و با بالای 50 سال سن، بدلکاری‌های سخت و دشوار فیلم‌هایش را خودش انجام می‌دهد و در انجام آنها، هم جدی و مصصم است و هم کارش را خوب و درست انجام می‌دهد. شما این روزها کمتر ستاره مشهوری را پیدا می‌کنید که حاضر به انجام این کارها باشد.»

مجموعه فیلم ماموریت غیرممکن برای تام کروز بازیگر اصلی آن اهمیت زیادی دارد. در یک دهه اخیر، عموم فیلم‌های سینمایی او در جدول گیشه نمایش سینماها شکست تجاری خورده‌اند و در بین آنها فقط همین مجموعه فیلم بوده که با استقبال خوب و بالای تماشاگران همراه شده است.

این مساله باعث شده کروز وقت و انرژی بالا و زیادی برای آن بگذارد. حتی چند سال قبل زمانی که گفته شد بهتر است او جای خود را در این مجموعه فیلم به کاراکتر جوان‌تری بسپارد، واکنش منفی و بسیار تندی از خود نشان داد.

برای تام کروز ماموریت غیرممکن‌ها حکم جواهری در قصر را دارد. قسمت پنجم فیلم 682 میلیون دلار در کشورهای مختلف جهان فروش کرد.

195 میلیون دلار از این رقم به سینماهای آمریکای شمالی اختصاص دارد. کروز امیدوار است دوستی نزدیکش با کریستوفر مکوآری کمک کند تا فیلم‌های بهتری در این مجموعه فیلم ساخته شود و به تحکیم موقعیت حرفه‌ایش بینجامد.

مکوآری 47 ساله که تا به حال فیلمنامه فیلم‌های والکری، جک ریچر و لبه فردا را برای این بازیگر نوشته، از سال 1993 در دو قسمت سینما و تلویزیون مشغول به کار است.

وی سال 2000 فعالیت فیلمسازی را هم شروع کرد و جک ریچر را با بازی کروز جلوی دوربین برد. با ششمین قسمت ماموریت غیرممکن، او سومین بار است که با کروز در مقام کارگردان همکاری می‌کند.

بحث تولید این فیلم از اواخر جولای 2015 شروع شد و تهیه‌کنندگانش گفتند در ساخت آن کاملا مصمم هستند.

خبرهای رسیده از داخل کمپانی پارامونت هم حکایت از آن می‌کند که آنها هم دوست دارند کروز نقش اصلی قسمت‌های تازه ماموریت غیرممکن را بازی کند.

باور آنها در حال حاضر این است که حضور یک کاراکتر و بازیگر جوان به جای کروز 54 ساله می‌تواند باعث واکنش منفی تماشاگران و دوری‌شان از این مجموعه فیلم شود.

ماموریت غیرممکن نسخه دوباره‌سازی یک مجموعه تلویزیونی موفق دهه 60 میلادی به همین نام است.

این مجموعه چند دهه قبل در ایران و با نام بالاتر از خطر به نمایش درآمد. در داستان این مجموعه تلویزیونی، پیتر گریوز در نقش رئیس یک گروه ضدجاسوسی ظاهر شد که در هر اپیزود آن راهی یک ماموریت سخت سیاسی می‌شد.

باربارا بین و مارتین لاندو دو بازیگر مهم دیگر مجموعه بودند. تیتراژ مجموعه و موسیقی متن آن‌ در بین بینندگان و طرفداران آن، محبوبیت زیادی داشت.

مترجم: کیکاووس زیاری/منبع: امپایر آنلاین

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها