شبکه یک مجموعه‌ای از برنامه‌های شاد و خاطره‌انگیز را برای نوروز سال 95 تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به سریال فروشگاه بزرگ، برنامه عموهای فیتیله‌ای و خاطره‌بازی با کلاه‌قرمزی اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۴

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز در شبکه یک تدارک دیده شده که پخش برخی از آنها از هفته‌های آخر اسفند آغاز می‌شود. پخش این برنامه‌ها تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

فضل‌الله شریعت‌پناهی، سرپرست شبکه یک ضمن اشاره به ویژه‌برنامه‌های این شبکه تلویزیونی گفت: در نوروز 95 با ترکیبی از برنامه‌های شاد و مفرح، به استقبال بهار خواهیم رفت. شبکه یک به عنوان شبکه ملی و عمومی در نوروز امسال سلایق همه هموطنان را در تولید برنامه‌ها در نظر گرفته و امیدواریم در ایام تعطیل، هموطنان این شبکه را در نوروز 95 همراهی کنند.

تحویل سال در شبکه یک

«یک یک» عنوان ویژه برنامه تحویل سال 1395 شبکه یک است. اجرای این برنامه که علی‌اکبر کریمی آن را تهیه می‌کند، به عهده سیدعلی ضیا است. یک یک از ساعات پایانی آخرین شب سال ۹۴ آغاز می‌شود و تا ساعت۱۰ صبح سال ۹۵ ادامه دارد و در آن هنرمندان و مهمانان مختلفی حضور خواهند داشت.

سریال فروشگاه بزرگ

در شب‌های نوروز مجموعه تلویزیونی «فروشگاه بزرگ» یا همان «دودکش2» سابق به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی «محمود رضوی» هر شب پخش می‌شود. این سریال فصل دوم سریال «دودکش» است که ماجراهای خانواده فیروز و نصرت را در قالیشویی مشتاق روایت می‌کند. در این سریال هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، مجید یاسر، ‌نصرت میرعظیمی، شهین تسلیمی و بازیگر خردسال زینب فلاحت‌پیشه به ایفای نقش می‌پردازند.

نشان مهربانی

برنامه «نشان مهربانی» به تهیه‌کنندگی حسین ربانی غریبی تولید مشترک جمعیت هلال‌‌احمر و گروه اجتماعی شبکه یک است که در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای از اول فروردین 95 بعد از سریال شبانه به نمایش درمی‌آید. ایثار، از خودگذشتگی و فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه از جمله مباحثی است که هر شب با حضور یکی از هنرمندان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر به آن پرداخته می‌شود.

اجرای نشان مهربانی به‌عهده عبدالله روا خواهد بود.

رقابت بین برگزیدگان دستپخت

نوروز 95 مسابقه فینال فینالیست‌ها برنامه آشپزی دستپخت پخش می‌شود. در این مسابقه 9 سرآشپزی که به مرحله نهایی رسیده‌اند، برای معرفی سرآشپز سال 94 در ایام نوروز با هم مسابقه می‌دهند. مسابقه دستپخت به تهیه‌کنندگی شاهرخ امیرمعزی و کارگردانی سیدوحید حسینی تولید می‌شود. همچنین مسابقه زیر زنگ به تهیه‌کنندگی مجید بهرامی برای تحرک ماموران آتش‌نشانی تدارک دیده شده است.

هفت سین فیتیله‌ای

نوروز سال 95 عموهای فیتیله‌ای‌ها برنامه‌ «هفت‌سینو بچین» را برای بزرگسالان اجرا می‌کنند. قرار است حمید گلی، محمد مسلمی و علی فروتن در این برنامه با اجرای قطعات طنز نمایشی و دعوت از مهمانان نام‌‌آشنا، بینندگان را سرگرم و کارتون‌ها، سریال تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی نوستالژیک را بازنمایی کنند. تهیه‌کننده این برنامه علیرضا آقایی است.

زنگ نقاشی در نوروز

برنامه «زنگ نقاشی» به تهیه‌کنندگی فرشید یحیوی، نقاشی‌های کودکان و نوجوانان را به‌نمایش می‌گذارد. در پایان برنامه سیزدهم، از بین 21 نقاشی، یک نفر جایزه و نشان مداد طلایی را از آن خود می‌کند. همچنین امکان راه‌اندازی نمایشگاه مجازی نقاشی در یک سایت با نام انتخابی خود بچه‌ها نیز در این برنامه فراهم شده است.

شادی‌های بهار، آیین‌های ماندگار

به منظور آشنایی و معرفی بهتر آیین‌های قدیمی ایرانیان در نوروز، برنامه «شادی‌های بهار، آیین‌های ماندگار» به تهیه‌کنندگی محسن کرمی، با اجرای رسول نجفیان به مخاطبان ارائه خواهد شد. این برنامه از روز اول فروردین 95 و قبل از بخش خبری ساعت 19 در 12 قسمت 20 دقیقه‌ای، رسم و آیین ایرانیان قدیم از جمله نوروزخوانی، سبزه نشانی، دید و بازدید و خرید عید، روز طبیعت و گلریزان را در بخش‌های نمایشی ارائه خواهد کرد. روح‌الله انصاری کارگردان و مرتضی افضلی مدیر تولید برنامه شادی‌های بهار، آیین‌های ماندگار هستند.

راهیان نور در استودیو بهاران

برنامه «استودیو بهاران» به تهیه‌کنندگی مشترک مقداد مومن‌نژاد و مجید خواجه‌نژاد گزارشی از کاروان‌های راهیان نور در جنوب کشور ارائه می‌کند. این برنامه که از 20 اسفند تا 12 فروردین از شبکه یک پخش خواهد شد، هر روز در سه نوبت 15 دقیقه‌ای، به صورت زنده اخبار و برنامه‌های راهیان نور را اطلاع‌رسانی می‌کند. این برنامه را اقبال واحدی و محمدرحمان نظام اسلامی اجرا می‌کنند.

تماشای خاطرات کلاه‌قرمزی

برنامه «خاطره» به تهیه‌کنندگی و اجرای لعیا عباس‌میرزایی از 27 اسفند هر شب بعد از بخش خبری ساعت 19 در 26 قسمت 17 دقیقه‌ای از شبکه یک پخش می‌شود. این برنامه مستندهای دهه50 تا 70، سریال‌های قدیمی مانند «طاق نصرت» و «ازدواج پرماجرا» و فیلم‌های سینمایی از جمله «بی‌بی چلچله» و «هارولد و اسپیدی» پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها