عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگفت وگو با جام جم آنلاین :

نمایندگان فعلی انگیزه بررسی برنامه ششم توسعه را ندارند

با به اتمام رسیدن دهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مجلس فعلی جلسات کاری خود را از سر گرفته است ، اما با وجود ارائه همزمان لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه به مجلس به نظرمی رسد نمایندگان در مدت باقی مانده از عمر کاری خود فقط بتوانند به بررسی لایحه بودجه پرداخته و بررسی برنامه ششم توسعه به دور بعدی مجلس موکول شود.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۷
نمایندگان فعلی انگیزه بررسی برنامه ششم توسعه را ندارند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، اگر چه پیش از این تصور می شد که نمایندگان فعلی ، بررسی بودجه و برنامه ششم توسعه را در این دوره به اتمام برسانند اما خبرها حاکی از آن است که فرصت اندک باقی مانده اجازه این کار را نمی دهد و به نظر می رسد کار بررسی برنامه ششم توسعه به مجلس دهم موکول شود .

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در این باره به خبرنگار جام جم آنلاین گفت : در هفته ای که گذشت جلسات بررسی برنامه ششم توسعه برگزار نشد و ازآنجائیکه پیش از این مطرح شده بود برنامه پنجم به مدت یک سال تمدید شود بررسی برنامه ششم به مجلس دهم موکول خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سه ماه باقی مانده از مسئولیت این دوره مجلس چرا بررسی برنامه ششم توسعه در این مدت آغاز نمی شود گفت : درنیمه دوم فروردین یعنی بعد از تعطیلات عید ، مجلس به بررسی لایحه بودجه 95 خواهد پرداخت و به علت زمان زیادی که برنامه ششم توسعه نیاز دارد بررسی این برنامه به مجلس دهم موکول شده است ، ضمن آنکه عملا با تغییراتی هم که در مجلس اتفاق افتاد نمایندگان خیلی هم انگیزه بررسی برنامه ششم توسعه را ندارند .

تغییر ترکیب نمایندگان دوره دهم مجلس و کاسته شدن از تعداد نمایندگان اقتصادی دردوره بعدی مجلس نیز این نگرانی را ایجاد کرده که شاید بررسی ها از پختگی لازم برخوردار نباشد.

جعفر قادری در این باره توضیح داد: تعدادی از نمایندگان اقتصادی فعلی در دوره بعدی نیز رای آورده اند اما تعداد نمایندگان اقتصادی در دهمین دوره مجلس نسبت به مجلس فعلی خیلی کمتر است واگر نماینده های دوره بعدی مجلس بتوانند از نظرات و اطلاعات نیروی های تخصصی بیرون از مجلس استفاده کنند می توانند کار پخته و درحقیقت موثری را انجام دهند.

وی بر این باور است از آنجائیکه نیروهای جدید در ابتدای راه هستند و ممکن است از تجربه های لازم قانون گذاری برخوردارنباشند باید ازظرفیت نیروهای خارج از مجلس که تجربه در این زمینه دارند استفاده شود.

مقررات زدایی وظیفه مهم مجلس دهم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره نگاه مجلس آینده برای ایجاد رونق اقتصادی گفت: مجلس آینده باید همه توان و توجه خود را صرف از بین بردن به هم ریختگی و مغایرتهای قانونی موجود کند تا مشکلاتی که هم اکنون در فضای کسب و کار مشکل ایجاد کرده ازبین برود . در واقع مقررات زدایی را در کنار پرکردن خلاء های قانونی به صورت جدی دنبال کند و فضایی را ایجاد کند تا آن اشکالاتی که در مجموع قوانین کشور وجود دارد برطرف شود و این مستلزم آن است که خود دولت لوایحی را به مجلس بیاورد چون اگردولت این امکان را فراهم نکند کارمجلس ممکن است خیلی پخته نباشد و بهتر است دولت برای تصویب قوانین وقت بگذارد .

سیما رادمنش – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها