در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، برنامه «سلام ایران» با «دکتر معصومه ابتکار» رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت و گو کرده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۵
اعلام آمادگی رئیس سازمان محیط زیست برای برپایی جشن رویش

به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، معصومه ابتکار در ابتدای صحبت های خود به هوای مناسب این روزها تهران اشاره کرد و گفت: هوای این روزهای تهران و دیگر کلانشهرهای ایران از وضعیت مناسب و قابل قبولی برخوردار است؛ امیدوارم تلاش هایی که در حال حاضر برای کاهش میزان آلودگی در حال انجام است، نتایجش تدریجا حاصل شود.

وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم بودجه اختصاص داده شده به سازمان محیط زیست، 3 برابر افزایش یافته، بودجه بخش های مربوطه از جمله وزارت نفت، صنایع و ... نیز در طول این مدت افزایش چشمگیر داشته است.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال رادیو ایران مبنی بر اینکه چرا هنوز وانت پیکان پلاک می شود!؟ گفت: تمام خطوط خودروسازی کشور، تحت نظارت و کنترل سازمان حفاظت از محیط زیست از نظر اجرای استاندارد های روز، استاندارد یورو4 است. در صورت مشاهده تخلف به راهبر ناجا گزارش می شود و اجازه شماره گذاری خط تولید را تا رفع اشکال نخواهند داشت.

آیا نمی توانیم یک هلیکوپتر آب پاش داشته باشیم، تا کی باید شاهد مهار آتش با بیل بود؟

دکتر معصومه ابتکار در پاسخ به این سوال نیز گفت: مشکل هلیکوپتر نیست مسایل متعددی مطرح است. قبل از شروع فصل گرما و آغاز آتش سوزی ها در 14 استان مانور اطفای حریق جنگل را برگزار کردیم تا هر استان برای خود برنامه ریزی داشته باشد. هلال احمر، نیروهای مصلح نیروهای دولتی نیز امادگی هماهنگی در شرایط اضطرار با یکدیگر را داشته باشند.

وی با اشاره به اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، گفت: برای امکان استفاده از توان نیروهای مصلح تفاهم نامه ای با این نهاد امضا شده است که از نتایج این تفاهم نامه امکان اعزام هواپیمای مجهز به سیستم آب پاش و چند هلیکوپتر است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در آخر ضمن اعلام آمادگی سازمان حفاظت از محیط زیست در برگزاری هرچه باشکوه تر جشن رویش به برگزار کنندگان جشن رویش خدا قوت گفت و افزود: کاشت درخت به نفع خودمان و آیندگانمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها