در قسمت نوزدهم سریال معمای شاه می بینیم:

میهمانی با شکوه محمدرضا برای ثریا اسفندیاری

با پخش هفدهمین قسمت سریال معمای شاه، موضوع «انتخابات مجلس شورای ملی»، حواشی و معمای آن همچنان مورد توجه این سریال تلویزیونی خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۷
تغییر نتیجه انتخابات مجلس در «معمای شاه»

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، هفته گذشته با پخش قسمت شانزدهم، بینندگان شاهد پرداختن سریال به انتخابات شانزدهمین دوره مجلس شورای ملی در سال 1328 بودند.

بهانه ورود داستان به موضوع انتخابات نیز تمایل «محمود وزیری» برای ثبت نام در انتخابات بود اما به دلیل اعمال نفوذ دربار و شخص «هژیر» در این انتخابات و تقلب گسترده، اعتراض هایی در سطح جامعه نسبت به این رویداد شکل گرفت.

حالا در قسمت هفدهم، معمای شاه به اعتراض مردم به نتیجه انتخابات می پردازد. محمود وزیری نیز که در ظاهر یکی از کاندیداهای شکست خورده انتخابات است، برای ملاقات با نواب صفوی به طالقان می رود.

در این قسمت بینندگان شاهد سفر محمد رضا پهلوی به آمریکا برای دریافت وام خواهند بود. بازگشت آیت الله کاشانی به ایران پس از تبعید و تشکیل مجلس شورای ملی نیز از دیگر رخدادهای قسمت هفدهم معمای شاه است.

این سریال۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است.

این سریال به ‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها