بعد از استعفای حمزه ایلخانی زاده از ریاست فدراسیون چوگان، بسکتبالی ها منتظر روشن شدن وضعیت محمود مشحون در ریاست فدراسیون شان هستند.
کد خبر: ۸۸۳۴۶۵
حمله تازه رییس فدراسیون بسکتبال به رسانه ها / به کسی ربطی ندارد من گرین کارت دارم یا نه

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از هفته نامه تماشاگران امروز ، از سال پیش بحث جدیدی در ورزش مطرح شــد؛ افــرادی که غیر از ایران، تبعه کشــور دیگری هم هســتند، یا گرین کارت (اقامت آمریکا)و PR (اقامت کانــادا) دارند، نمی توانند مســوولیتی در ورزش داشته باشــند.

رئیس، دبیرکل، نایب رئیس (مردان و زنان)، خزانه دار و حتی مدیر روابط عمومی در فدراسیون های ورزشی جزو این مشاغل اعلام شدند. گفته می شود سازمان بازرسی کل کشور چند ماه پیش در نامه هایی این قانون را بــه وزارت ورزش و جوانان ابلاغ کرده و خواسته است افرادی که با این شرایط سمتی دارند، برکنار شوند.

دی ماه، بعد از اســتعفای حیدر صادقی، مدیرکل روابط بین المللی وزارت ورزش شایعه شد او تابعیت کانادا داشته و به همین دلیل از سمتش برکنار شده است. با اینکه صادقی خودش تأیید کرده بود تبعه کاناداســت اما وزارت ورزش مدعی شد مأموریت او در وزارتخانه به پایان رسیده است و باید به هیأت علمی دانشگاه خوارزمی برگردد. اما چند روز بعد هم حمزه ایلخانی، رئیس فدراسیون چوگان استعفا داد تا شایعاتی که درباره صادقی مطرح بود، به نوعی تأیید شود.

خبرها این بود که ایلخانی تابعیت آمریکا را دارد و قبل از اینکــه وزارت ورزش بخواهد، او خودش تصمیم گرفته استعفا بدهد. ایلخانی در مصاحبه ای که با خبرگزاری مهر داشــت، دو تابعیتی بودنش را تأیید کرد: "من پاسپورت دوم و غیرایرانی دارم که پیش از انقلاب آن را گرفته ام. البته بگویم پاسپورت دوم من برای آمریکا نیست و متعلق به یک کشور دیگر است. ۴۰ سال است که پاسپورتی غیر از پاسپورت ایران دارم و دوتابعیتی هستم اما استعفایم از فدراسیون چوگان هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد. البته این موضوع را بهانه ای قرار داده ام برای استعفا و اینکه با آن موافقت و من را رها کنند".

بعد از کنار رفتن ایلخانی، این ســؤال مطرح شــد که آیا افراد دیگری هم از ورزش کنار می روند؟ گفته می شــود چهره های ورزشــی که گرین کارت آمریــکا دارند، کم نیستند. بعضی از قهرمانان سرشناس کشتی، فوتبال و چند رشته ورزشــی دیگر دو تابعیتی هستند. با اینکه با تردید درباره این افراد حرف زده می شــود اما بعضی با قاطعیت می گویند محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال، گرین کارت آمریکا دارد. فارس، قانون، جام جم آنلاین و... نوشتند که با توجه به این قانون مشحون هم باید استعفا بدهد. سفرهای هر ساله او به آمریکا دلیلی شده تا به نظر بیاید این قانون شــامل حال او هم می شود. هفته نامه "تماشاگران امروز" با مشحون تماس گرفت اما او به جای پاسخ دادن به سؤالات، رسانه ها را زیرسؤال برد.

می گویند طبق قانون افرادی که دو تابعیتی هستند یا گرین کارت آمریکا و PR کانادا را دارند، نباید در ورزش مسوولیتی داشته باشــند. هفته های قبل ایلخانی از فدراسیون چوگان استعفا داد و حاال هم می گویند چون شــما گرین کارت آمریکا دارید، باید از فدراســیون بسکتبال بروید.

کی گفته؟

فعلا که خبرگزاری ها و سایتها روی شما زوم هستند.

آنها که با شــخصیت مردم بازی می کنند. به کســی چه ارتباطی دارد؟ من مسوول مربوط به خودم را دارم که همان مسولان نظام هستند. خودشان مسلط هستند و پیگیری می کنند. هر کی هرچی از دهنش در بیاید، بنویســد، که جرم است. به کسی چه ارتباطی دارد که من چه شرایطی دارم؟ مثل این است که من در حیطه شخصی شما دخالت کنم. مگر مملکت مسوول ندارد؟ وزیر و وکیل ندارد؟ من تکلیفم روشنم است.

گرین کارت ندارید؟

هرچه دارم یا ندارم نباید پاسخگوی شما باشم.

پاسخگوی قانون که باید باشید.

قانون از من سؤال کند، جواب می دهم.

وزارت ورزش سؤال کرده.

هر وقت سؤال کند، وظیفه ام است که جواب بدهم. شش هفت بار دوستان شــما این مســأله را عنوان کرده اند و نمی دانم چه می خواهند.

می گویند شما سالی سه ماه به آمریکا می روید تا گرینکارتتان را از دست ندهید.

من ســالی پنج ماه می روم. چه ارتباطی به دیگران دارد؟ شما سالی ده بار می روید مشهد، به کسی ارتباط دارد؟

مشهد با آمریکا متفاوت است.

بروید برزیل. اینها یک خط های کثیف و منفی اســت که دارند با آن حاشیه درست می کنند. یاران شما دو تا حرف حسابی در روزنامه ها منتشــر می کنند؟ دو کار مثبت را منعکس کرده اند؟ می شود از کســانی که این حرفها را می زنند شکایت کرد.

سؤال ما کاملا واضح است؛ یک قانونی تصویب شده و می خواهیم بدانیم این قانون شامل حال شما می شود یا نه.

من باید قانون را تأیید کنم؟ من تابع قوانین جمهوری اسلامی هستم و هر تصمیمی که بگیرند، روی چشــم هایم می گذارم. این ربطی به کسی ندارد که از من سؤال کند.

یک رسانه حق دارد سؤال کند.

من اصلا نمی دانم شما چه شخصیتی هستید. هر کسی با من تماس گرفت باید جواب بدهم؟

اول تماس، رسانه معرفی شد.

من هم خودم را معرفی می کنم، من یعقوبی ام. شــما اگر سؤالی دارید تشریف بیاورید فدراسیون.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها