رییس سازمان بازرسی کل کشور توضیح داد

پرونده دکل نفتی، اموال بابک زنجانی و بازرسی از سایپا

وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با گزارش اصل ۹۰ گفت: ما هم این گزارش را شنیده ایم و از این بابت خشنود نیستیم. نباید در ورزش ما مفسده وجود داشته باشد چراکه از ابتدا هم شعار ما ورزش پاک بوده است. بازرسی های متعددی در حال انجام است و تا به حال فدراسیون ها سه بار مورد ارزیابی واقع شده اند. ضمن اینکه این گزارش به مدیریت دوره قبل مربوط می شده است.
کد خبر: ۸۷۹۱۴۲
فساد در فوتبال پیگیری می شود

به گزارش جام جم آنلاین، محمود گودرزی افزود:امیدواریم پس از انتشار، به قوه قضاییه ارجاع شود تا پس از رسیدگی، سره از ناسره جدا شود. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر به این باور برسیم که تخلفی صورت گرفته باید به قوه قضاییه ارجاع داده شود. مطمئنا اگر فسادی وجود داشته باشد که مستند و مکتوب بوده نه صرفا در راستای مسائل سیاسی، آن را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد تا فوتبال‌مان پاک شود.

وی همچنین تاکید کرد: برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ستادی تشکیل شده که عملکرد فدراسیون‌ها را رصد می‌کند. خوشبختانه تا به این لحظه ۳۳ سهمیه کسب کردیم که ۲۷ تای آن مربوط به آقایان است و ۶ سهمیه مربوط به بانوان است. امیدواریم تا سال آینده به حد نصاب دوره قبل برسیم.

وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با برنامه ورزش و مردم ادامه داد: پیشنهادهای فراوانی برای اعزام‌ به رقابت‌های برون‌مرزی به دستمان رسیده که با آن موافقت شده و شرایط اعزام فراهم شده است. برای فدراسیون‌ها ۸۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه در سال ۹۵ که در واقع سال المپیک است، دولت مبلغ قابل توجهی را برای المپیک لحاظ کرده است و به نظر می‌آید که محدودیت‌ها کمتر شود.

گودرزی تصریح کرد: عزیزان ما در بخش پارالمپیک هم فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند چون این بخش از ورزش کشور از حیث کمیت در جایگاه بالاتری قرار دارد. تلاش می‌کنیم که حقوق این بخش از ورزش در این اعتبارات ضایع نشود.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از اعتبار سال آینده به المپیک اختصاص پیدا می‌کند اما این به این معنی نیست که از فدراسیون‌ها کم بگذاریم و با کمک حامیان مالی و خیرین سعی می‌کنیم که نگذاریم فدراسیون‌ها دچار کمبود شوند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: جناب رئیس‌جمهور برای تجلیل ورزشکاران در اسفند ماه موافقت خود را اعلام کرده اند.

گودرزی در خصوص پیش‌بینی عملکرد مدال‌آوری ایران در ریو ۲۰۱۶ گفت: چنانچه بخواهیم بر اساس نرخ روند دوره‌های گذشته مدال کسب کنیم، با احتساب ۱۲ مدالی که در المپیک لندن با جهش چشمگیر کسب شده، نرخ مدال‌آوری ما در هر دوره ۴/۵ مدال بوده اما بدون احتساب المپیک سال ۲۰۱۲، ورزش ما ۳/۵ مدال کسب کرده‌ است. با این حساب با نگاه علمی می‌توان گفت که عدد ۴/۵ قابل تکرار است؛ ضمن اینکه اگر بخواهیم به این موضوع خوش‌بینانه نگاه کنیم، تا ۶ مدال هم می‌توانیم کسب کنیم و اگر بخواهیم خیلی خوش‌بینانه فکر کنیم تا هفت و هشت مدال هم می‌توانیم کسب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها