همین الان از رادیو ایران پخش می شود:

علل ضعف ژیمناستیک کشور با وجود سابقه طولانی

با گذشت این همه سال از قدمت «ژیمناستیک» به جز یک مدال برنز عبدالله جامعی در مسابقات آسیایی افتخار دیگه ای برای کشور ما در بر نداشته است.
کد خبر: ۸۷۵۵۸۹
علل ضعف ژیمناستیک کشور با وجود سابقه طولانی

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه مستند روز با مجریگری احسان زارع این طور شروع می شود:«سلام حتما شنیدین که میگن ژیمناستیک یکی از ورزش های مادر است از سوی دیگر این ورزش یکی از ورزش های پر مدال المپیک هم هست.سمت دیگه این قضیه که خیلی برای ما خوشایند نیست حضور ضعیف ژیمناستیک کشورمان در عرصه های مختلف رقابت ها است از روزگاری که ورزش پا به ایران گذاشته تا همین الان».

ژیمناستیک قدمتی طولانی در ایران دارد

سپس دکتر کاظمی، کارشناس این رشته ورزشی می گوید: ژیمناستیک رشته های ورزشی که قدمتی تقریبا طولانی دارد بیش از 80 تا 90 سال در کشور ما ورود پیدا کرده و از همان دوره که وارد ایران شده به هر حال کمابیش فعالیت هایی صورت گرفته در تک وسیله قبلا فعالیت انجام می شده در آن دوران خودش بعدها هم در دنیا و هم در کشور ما بعدها پیشرفت کرد و ژیمناستیک شد ژیمناستیک امروزی که شش وسیله دارد و زیر مجموعه هایی اعم از ایروبیک و ترامپولین و... دارد.

اسماعیل آقایی دبیر انجمن ژیمناستیک مدارس کشور می گوید: قدمت ژیمناستیک در آموزش و پرورش حدودا 71 سال هست که فدراسیون ژیمیناستیک در بخش دانش آموزی مسابقاتی را انجام می دهد اما گذشت این همه سال از قدمت ژیمناستیک جزء یک مدال برنز عبدالله جامعی مسابقات آسیایی افتخاردیگه ای برای کشور ما در بر نداشته است خوشبختانه ما در سال جدید اولین مدال قهرمانی مردان آسیایی را در هیروشیمای ژاپن عبدالله جامعی و دو تا فینالیست ارزشمند کسب شد.

زارع ادامه می دهد :کسب مدال برنز توسط عبدالله جامعی فقط تبدیل به فرصتی شد تا مسئولین رده اول ورزش ژیمناستیک کشور همچون آقای درویش زاده ریاست محترم فدراسیون ژیمناستیک در مصاحبه ها از آن استفاده ببرد.

ما هنوز ابتدای راهیم

دکتر کاظمی کارشناس می گوید:ما هنوز ابتدای راه هستیم ما نمی توانیم یک مدال برنز که این عزیزمان در مسابقات آسیایی گرفت ملاک قرار بدیم چون یک جرقه ای بوده است. واقعیت این است ما مربی خوب و امکانات خوب همچنین برای برگزاری مسابقات اردوهای داخلی و برون مرزی خوب می خواهیم.

وی به آمار و ارقام اشاره می کند و می گوید: با آمار و ارقامی که نشان داده شده طرح بیمه شده حدود 20 هزار ورزشگاه بیمه شده داریم.

300 هزار ورزشکار ژیمناست

درویش زاده رئیس فدراسیون ژیمناستیک می گوید: ولی این آمار دقیق نیست حدود 300 هزار ورزشکار ژیمناست در سنین نونهال و مبتدی با سطوح ملی و قهرمانی و این آمار تقریبا رتبه اول تا سوم می تواند در سطح رشته ها باشد که ما از این اقبال خوشحال هستیم.

دکتر کاظمی کارشناس می گوید: ما بیشتر جاها کلوپی کار می کنیم کلوپی جواب نمی دهد یعنی ما به یک سطحی از آموزش بچه ها را می رسانیم که بعد از آن سطح ما پله های ترقی را تعریف نکردیم برایش که طی شود یعنی اینکه ما در کشتی به یک سطحی نوجوان می رسد بعد می یاد یک مربی برتر که بعد می رسد دست استاد برزگر و کاوه که آنها استادند در این کار، اینکه کشتی گیر برسد به سطح ژیمناستیک هم همین طور است ما باید این روش و این شیوه را طی کنیم نه اینکه ما به طور عمومی ژیمناستیک داشته باشیم به طور کلوپی کار کنیم که در آمدزایی هم صورت بگیرد برای مربی ها اما آن مراحل بالاتر را نداریم که باید آنها را جذب کند ژیمناستیک های برتر را کجا باید اردو داشته باشند، کجا باید شناسایی بشوند این مسائل و این موارد باعث می شود که ما نتوانیم پیشرفت کنیم.

برنامه «مستند روز» کاری از گروه ورزش و تفریحات روزهای یکشنبه از ساعت 12:30 تا 12:50 به تهیه کنندگی احسان زارع از رادیو ایران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها