رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز از مصدومیت 37 نفر گردشگر و علاقه مند به ورزش اسکی در روز جمعه دوم بهمن در پیست دیزین کرج خبرداد.
کد خبر: ۸۷۵۰۴۹
اسکی در دیزین 37 مصدوم برجا گذاشت

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر مهرداد بابایی در این باره گفت: این افراد حین ورزش اسکی زمین خورده و دچار مصدومیت شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 10 نفر دچار آسیب دیدگی شدید شدند که سه نفر از آنان مشکوک به آسیب دیدگی شدید نخاعی و مغزی هستند.

بابایی افزود:برای انتقال سه مصدوم وخیم از این پیست مجبور به استفاده از امداد هوایی شدیم.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی پیست بین المللی دیزین، فرود و پرواز بالگرد در این محدوده با سختی انجام گرفت.

وی گفت: حتی برای فرود آمدن بالگرد ناچار به استفاده از رنگ اسپری بر روی برف ها و روشن کردن آتش شدیم.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز بیان داشت: بیشتر مصدومان پیست اسکی دیزین با آمبولانس های این مرکز و امداد هوایی به مراکز بیمارستانی انتقال یافتند.

بابایی با بیان اینکه اورژانس البرز برای خدمات دهی به مصدومان پیست دیزین یک پایگاه امدادی ثابت در این مکان دارد، افزود: امدادگران اورژانس امروز حتی بخشی از خدمات عمده پزشکی مانند آتل بندی مصدومان و مداوای آنان را در محل انجام دادند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز با اشاره به اینکه این استان با قرارگرفتن در مسیر مسافران 14 استان کشور و بالا بودن حوادث جاده ای و غیر جاده ای نیاز مند امکانات امدادی بیشتری است ، گفت: از مسئولان انتظار داریم کارکنان و مجموعه اورژانس البرز را مورد حمایت ویژه قرار دهند.

پیست بین المللی دیزین در 75 کیلومتری شمال شرقی کرج و در حاشیه در جاده کرج - چالوس قرار دارد.

با توجه به بارش های پاییزی برف در ارتفاعات دیزین، روزهای پایانی هفته شمار زیادی از گردشگران برای بازی و سرگرمی به این پیست مراجعه می کنند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها