معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه‌های کشور گفت: پیمانکاران چینی از آزادراه تهران-شمال می‌روند و پیمانکاران ایرانی پروژه را ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۲
پیمانکاران چینی از آزاد راه تهران - شمال می روند

به گزارش جام جم آنلاین ، حسن احمدی نوری در حاشیه مراسم بازدید اصحاب رسانه از عملیات احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، اظهار داشت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ۶ خطه است که در منطقه آبیک در آزادراه قزوین - زنجان آغاز شده و تا آزادراه قم - گرمسار ادامه دارد و به چرم‌شهر متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم بخش خصوصی در این پروژه ۷۰ درصد است چرا که دولت بودجه‌ای برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی ندارد، افزود : این میزان سهم دولت در این پروژه از محل معافیت‌های مالیاتی سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه در صورتی که می‌خواستیم این پروژه را با اعتبارات دولتی بسازیم حدود ۲۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داشتیم که این رقم ۸۰ درصد کل اعتبارات شرکت‌ ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است، افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از بهترین آزادراه‌های کشور در کریدور ترانزیتی شرقی - غربی است و کریدوری که از بازرگان به مرند، تبریز و قزوین می‌آید از طریق این آزادراه به قم و گرمسار متصل می‌شود.

احمدی نوری ادامه داد: کاهش ترافیک ورودی و خروجی استان‌ و کلانشهر تهران از مزایای این آزادراه است زیرا سالانه ۵۲۰ میلیون خودرو در راه‌های خروجی و ورودی تهران در حال تردد هستند، همچنین ۳۵ میلیون خودروی سنگین و نیمه‌سنگین به تهران وارد و خارج می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها با اعلام اینکه سالانه ۳۵ میلیون تن بار و کالا و ۲۵ میلیون مسافر به تهران وارد می شوند، اظهار داشت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران سهم به‌سزایی در کاهش تعداد خودروهای ورودی به تهران، تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی در این کلانشهر و انتقال ترافیک آن به این آزادراه‌ها و دیگر مسیرها دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس قرارداد، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران چهار ساله ساخته می‌شود و قرارگاه خاتم به عنوان سرمایه‌گذار ۲۰ سال اخذ عوارض برای استهلاک سرمایه‌ انجام می‌دهد، گفت: این آزادراه از چهار استان البرز، قزوین، تهران و مرکزی عبور ‌می‌کند به همین دلیل مجوزهای پدافند غیرعامل این آزادراه ‌‌اخذ شده است، این آزادراه در موضوع پدافند غیرعامل و شرایط بحران نظیر زلزله نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

وی در خصوص تکمیل‌ آزادراه تبریز - بازرگان نیز گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم آزادراه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود و یا اینکه سرمایه گذاران داخلی با سرمایه‌گذار خارجی شریک شوند که در این راستا تفاهم‌نامه‌ها مبادله شده و در مراحل پایانی انعقاد قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذار خارجی هستیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تکمیل آزادراه تبریز - بازرگان ۵هزار و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است، افزود: طول مسیر آزادراهی ۲۲۳ کیلومتر است که با همکاری یک شرکت خارجی اجرا می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال، اظهار داشت: در قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال عمده نواقص تاحدود ۹۹ درصد رفع شد، ‌ ریزش‌ها کنترل شده و گالری‌ها را اجرا کردیم. منطقه یک این آزادراه هم که از کن تا شهرستانک است، ۶۰ کیلومتر مسیر فعلی را کوتاه تر می کند که عملیات اجرایی آن از سوی ۵ پیمانکار در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها با اشاره به اینکه پیمانکاران چینی از این قطعه می روند و کار در اختیار پیمانکاران ایرانی قرار دارد، افزود: شرکت چینی در حال انجام باقیمانده ۷۰ میلیون دلار فاینانس خود است و با اتمام عملیات تکمیل پل در قطعه یک، دیگر پروژه را به آنها واگذار نمی‌کنیم.

احمدی نوری با اعلام اینکه تکمیل تونل البرز در منطقه ۲ از اولویت‌های ما است، ادامه داد: در قطعه یک آزادراه تهران-شمال بزرگترین تونل به طول ۶ کیلومتر داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم به وسیله احداث گیت‌ها در تونل، فواصل تردد را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قطعه ۳ این آزادراه نیز با همکاری مشاور خارجی مطالعه شود البته طی مطالعات موجود مشخص شد که نمی‌توانیم ادامه قطعه ۲ را به جاده موجود وصل کنیم، گفت:در تونل البرز ۲ شرکت جنرال مکانیک و تالون از دو طرف پروژه در حال اجرای عملیات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها