چهار مرد که با تشکیل باندی شبانه به انبار فروشگاه‌‌ها در اطراف شهر زنجان رفته و لوازم خانگی و وسایل و تجهیزات ساختمانی سرقت می‌کردند، پس از دستگیری به دزدی 400 میلیون تومانی اعتراف کردند.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۸
دستبرد 400 میلیون تومانی دزدها به انباری فروشگاه‌ها

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از روز‌های پایانی آذر امسال با شکایت صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی در دستور کار پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: انباری در اطراف شهر اجاره کرده و در آنجا لوازم خانگی نگهداری می‌کردم. امروز که به انبار رفتم، متوجه شدم قفل انبار تخریب و هرچه وسایل داخل آن بوده، سرقت شده است. ارزش اموال سرقتی نیز 300 میلیون تومان بود.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، ماموران برای بررسی موضوع در محل سرقت حضور یافتند که پس از بررسی‌های لازم نظر دادند سارقان شبانه به آن محل آمده و با اطلاع از نبود دوربین مداربسته در انبار، اقدام به سرقت کرده‌اند.

جستجو‌ها برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا این که چند هفته بعد صاحب یک فروشگاه وسایل و تجهیزات ساختمانی با حضور در پلیس آگاهی از دستبرد صد میلیون تومانی دزدان به انبار مغازه‌اش خبر داد. ماموران با وقوع این سرقت، انبار را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد این محل نیز از تجهیزات ایمنی مناسب برخوردار نبوده و مانند انبار قبلی مورد سرقت قرار گرفته است.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این‌باره گفت: بررسی‌‌ها نشان می‌دادکه سرقت‌ها توسط اعضای یک باند صورت گرفته است. جستجو‌ها در این خصوص ادامه داشت تا این که ماموران ردپای اعضای یک باند چهار نفره را در این سرقت‌ها به دست آورده و دو روز پیش آنها را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از انباری‌های مربوط به فروشگاه‌ها و سرقت اموال داخل آن اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: با اعتراف این چهار سارق که سرکرده آنها از دزدان حرفه‌ای است، برای آنها قرار قانونی صادر شد. در ادامه تحقیقات یک خریدار اموال سرقتی هم دستگیر شد و در بازجویی اعتراف کرد که اموال دزدی را به قیمت پایین‌تر از سارقان خریده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها