توسط محققان کشور ابداع شد؛

روشی جدید برای کنترل دیابت نوع ۲

رئیس انجمن دیابت ایران اظهار کرد:

رویارویی جهان طی دو دهه آینده با 643 میلیون دیابتی

آخرین آمار منتشر شده از سوی فدراسیون بین‌المللی دیابت، رقم افزایش دیابت در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا را طی 25 سال آینده 2 برابر اعلام کرده است.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۳
رویارویی جهان طی دو دهه آینده با 643 میلیون دیابتی

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس انجمن دیابت ایران گفت: آمارهای منتشر شده از سوی فدراسیون بین المللی دیابت نشان می دهد که از 35 میلیون و 400 هزار نفر افراد مبتلا به دیابت این تعداد به 72 میلیون و 100 هزار نفر خواهد رسید.

دکتر اسدالله رجب افزود: در حال حاضر بیش از 415 میلیون نفر از افراد بزرگسال در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند. از این رو می توان گفت تا 25 سال آینده تعداد افراد دیابتی به 643 میلیون نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به وضعیت افراد دیابتی در ایران نیز ادامه داد: در ایران نیز که در منطقه خاورمیانه قرار دارد بیش از 12 درصد جمعیت افراد بزرگسال به دیابت مبتلا هستند.

رئیس انجمن دیابت ایرا با اشاره به راهکارهای اندیشیده شده گفت: در حال حاضر راهکار انتخاب شده جامعه علمی جهان پیشگیری از شیوع و عوارض ناشی از دیابت است که جز با برقراری آموزش میسر نخواهد شد. با آموزش می توان از شیوع دیابت و بروز عوارض آن و در نتیجه هدر رفت هزینه های کلان جلوگیری کرد.

دکتر رجب با بیان اینکه در طی سال های اخیر در روستاهای اقماری کلان شهرها آمار افراد مبتلا به دیابت افزایش داشته است بیان کرد: انجمن دیابت ایران قرار است سمینارهایی با موضوع پیشگیری از دیابت را در این مناطق برگزار کند.

لازم به ذکر است، دیابت نوع 1 در نوجوانان بیشتر شیوع داشته که نوعی بیماری خودایمنی به شمار می رود در نتیجه این افراد را در سن نوجوانی درگیر می کند و دقیقا هیچ راه درمانی وجود ندارد و این افراد مجبور هستند از همان ابتدای شروع بیماری انسولین تزریق کنند. همچنین دیابت نوع 2 که در بزرگسالان بیشتر به چشم می خورد زمینه ارثی داشته و به علت مقاومت پیدا کرن سلول های بدن به انسولین این افراد را درگیر می کند.

رئیس انجمن دیابت ایران در پایان خاطر نشان کرد: چاقی،اضافه وزن و کم تحرکی نیز در علاوه بر فاکتور ژنتیک در بروز این بیماری نیز دخیل است.

منبع : شبکه مجازی آستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها