20 مرکز در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود

مهار طلاق با کلینیک‌های سلامت جنسی

راه‌اندازی کلینیک‌های جنسی در برخی استان‌های کشور، در صورتی که برخی الزامات حیاتی آن رعایت شود، خبر خوشی است که می‌تواند به کاهش مشکلات زناشویی در بین زوج‌ها و کاهش طلاق‌ها منجر شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۰
تاثیر مشروط کلینیک‌های جنسی

در صورتی که در این کلینیک‌ها از افراد با صلاحیت علمی استفاده شود و از مشاورانی بهره ببرند که از تجربه زیاد و دانش نظری بالایی برخوردار باشند، آنگاه می‌توان به کارایی موثر کلینیک‌های جنسی امیدوار بود.

همچنین نیاز است که علاوه بر مشاوران مدیران این کلینیک‌ها نیز از صلاحیت علمی بالایی برخوردار باشند. از سوی دیگر اگر می‌خواهیم که این کلینیک ها، دردی از مشکلات زوج‌های جوان حل کند، نیاز است که اعطای مجوز راه‌اندازی این مراکز با وسواس زیاد انجام شده و نظارت جدی نیز روی عملکرد این کلینیک‌ها انجام شود. مثلا باید با نظارت جدی، احتمال هرگونه سوء استفاده اخلاقی و مالی از سوی این کلینیک‌ها را به صفر برسانیم.

در صورتی که این الزامات رعایت نشود، آن‌گاه حتی احتمال دارد وجود این کلینیک‌های جنسی، مشکلات زناشویی زوج‌ها را تشدید کند.

از نگاه علمی، پیشگیری همواره بهتر از درمان است و این قانون مهم، شامل مسائل جنسی نیز می‌شود. در صورتی که آموزش و فرهنگ‌سازی ارتقا یابد، کار به درمان مسائل جنسی کشیده نخواهد شد.

نباید فراموش کرد که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت، مشکلات زناشویی بین زوج‌ها بیشتر از شهرهای کوچک است و به همین دلیل، ضرورت حضور کلینیک‌های جنسی در شهرهای بزرگ، بیشتر از شهرهای کوچک احساس می‌شود. البته این بدان معنا نیست که در شهرهای کوچک، زوج‌ها به مشکلات جنسی دچار نمی‌شوند، اما در شهرهای بزرگ به‌دلیل تراکم جمعیت، ناشناخته بودن افراد در جامعه، افزایش فردگرایی و تاثیر بیشتر فضای مجازی، مشکلات زناشویی بیشتر بروز پیدا می‌کند. بنابراین باید با ارائه خدمات با کیفیت در کلینیک‌های جنسی شهرهای بزرگ، از گسترش این معضل در خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

دکتر محمد صادق مهدوی

جامعه‌شناس و استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها