پسر 24 ساله ایرانی زمانی که برای سفر به اروپا وارد خاک ترکیه شد، نمی‌دانست در دام گروگانگیران یک میلیاردی گرفتار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۵
رهایی جوان ایرانی از دام گروگانگیران در استانبول

به گزارش جام‌جم ، شانزدهم آذر امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی استان البرز از ربوده شدن برادر 24 ساله‌اش توسط اعضای یک باند تبهکاری خبر داد.

شاکی در اظهاراتش گفت: برادرم روز گذشته به طور قانونی ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد تا از این کشور به اروپا سفر کند اما شب‌هنگام با خانواده‌ام تماس گرفت و گفت تصمیمش عوض شده و می‌خواهد بازگردد. چند ساعت بعد از آن تلفن همراهش خاموش و از طریق یک پست الکترونیکی فیلمی برایمان ارسال شد که با مشاهده آن متوجه شدیم او به گروگان گرفته شده و ربایندگان در حال شکنجه وی هستند و باید برای آزادی او مبلغ یک میلیارد تومان بپردازیم، در غیر این صورت برادرم را خواهند کشت .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز برای نجات گروگان و دستگیری اعضای این باند آدم‌ربایی آغاز شد. در این مرحله ماموران با بازبینی فیلمی که آدم‌ربایان برای خانواده مرد جوان فرستاده بودند، متوجه شدند گروگان 24 ساله با سلاح تهدید به قتل و در اتاقی زندانی شده است.

در ادامه مشخص شد گروگان را در خانه‌ای در شرق استانبول زندانی کرده‌اند و هر لحظه احتمال مرگ او وجود دارد. ماموران با آموزش به خانواده جوان گروگان از آنها خواستند در صورت تماس آدم‌ربایان اعتمادشان را جلب و عنوان کنند حاضرند یک میلیارد تومان پول درخواستی را برای آنها فراهم کنند. در ادامه نیز ماجرای گروگانگیری را به پلیس بین‌الملل اطلاع دادند. 72 ساعت پس از وقوع گروگانگیری، ماموران خانه مورد نظر را شناسایی کرده و با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و توانستند گروگان ایرانی را نجات داده و دو تبعه ایرانی و دو تبعه افغان را دستگیر کنند.

با تحقیق از گروگان ایرانی مشخص شد او در نخستین روزی که در ترکیه حضور داشته با دو مرد ایرانی آشنا شده که آنها مدعی بودند می‌توانند در برابر دریافت مبلغی او را به طور قانونی از ترکیه به اروپا منتقل کنند اما در ادامه متوجه شده آنها در زمینه قاچاق انسان فعالیت دارند و به همین دلیل از رفتن به اروپا منصرف شده و تصمیم به بازگشت گرفته که قاچاقچیان او را ربوده‌اند تا از خانواده‌اش اخاذی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها