ورود ایسر به دنیای واقعیت مجازی

مدل جدید هدست واقعیت مجازی StarVR در راه است

در آینده نزدیک دنیای واقعیت مجازی پیوند هیجان انگیزی با دنیای واقعی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۷
ردیابی انگشتان دست در دنیای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه واشنگتن و «Oculus Research» همکاری گسترده ای را آغاز کرده اند که طی آن از الکترومغناطیس ها می توان برای ردیابی حرکات سر انگشتان در دنیای مجازی استفاده کرد.

بر اساس آنچه که به عنوان مبنای کار در این نوآوری مطرح شده، این امکان در آینده نزدیک فراهم می شود که افراد با استفاده از الکترومغناطیس ها و حسگرهایی که به سر انگشتانشان متصل شده حرکات این اندامها را در دنیای سه بعدی مشاهده کنند. این درحالی است که فعلا ردیابی حرکات اندام هایی نظیر سرانگشتان در دنیای سه بعدی وجود ندارد.

این پروژه با نام «Finexus» ارایه شده و از ضریب دقت خیره کننده ای نیز برخوردار است به طوریکه در اندازه گیریهای مختلف این ضریب دقت آن ۱.۳ میلیمتر عنوان شده است.

این نوآوری کاربردهای زیادی خواهد داشت. ابداع کنندگان آن از ابتدا کاربردهایی نظیر توسعه بازی های ویدئویی را مد نظر قرار داده اند.

در این دسته از بازی ها حرکات دقیق و حساس سرانگشتان و سایر قسمت های بدن از اهمیت زیادی برخوردار است.

نواختن پیانو و نقاشی در دنیای مجازی از دیگر کاربردهای جالب توجه این فناوری خواهد بود.

در سالهای اخیر فناوری هدست های واقعیت مجازی توسعه چشمگیری یافته است و محققان کاربردهای گسترده ای برای آن در نظر گرفته اند.

استفاده در ماموریت های فضایی با هدف افزایش ضریب عملکرد فضانوردانی که در آینده راهی سیاراتی همچون مریخ می شوند از مهمترین کاربردهای این فناوری به حساب می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها