رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به این که جمعیت مبتلایان به دیابت به 400 میلیون نفر رسید، افزود: در سال 2040 میلادی، جهان با سونامی دیابت رو به رو خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۵
سال 2040 میلادی، جهان با سونامی دیابت رو به رو خواهد شد

بیست و سومین کنگره فدراسیون جهانی دیابت، آذر ماه سال جاری در شهر «ونکوور» کانادا برگزار شد.

رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به جمعیت مبتلایان به دیابت در جهان که از مرز 400 میلیون نفر گذشت، گفت : در این کنگره بین المللی بیش از 8000 نفر حضور داشتند و از انجمن دیابت ایران عضو رسمی فدراسیون جهانی دیابت به عنوان نماینده در این کشور حضور داشت.

دکتر اسدالله رجب افزود: در این کنگره بین المللی هفتمین اطلس فدراسیون جهانی دیابت در اختیار اعضای شرکت کننده قرار گرفت.

وی با اشاره به آخرین آمارهای به دست آمده در این اطلس بیان داشت: شیوع دیابت نوع 1و2 در جهان رو به افزایش است به گونه ای که تعداد افراد مبتلا به این بیماری در خاورمیانه و شمال آفریقا که ایران نیز جزء همین مناطق است تا سال 2040 به دو برابر افزایش خواهد داشت.به این معنا که از 35 میلیون و 400 هزار نفر امروز به 72 میلیون و 100 هزار نفر می رسد.

دکتر رجب با بیان این مطلب که در حال حاضر بیش از نیم میلیون کودک و نوجوان در جهان به دیابت نوع 1 مبتلا هستند افزود: 415 میلیون نفر از افراد بزرگسال بین سنین 20 تا 79 ساله نیز به دیابت مبتلا شده اند.

به گزارش شبکه مجازی آستان، رییس انجمن دیابت در ادامه گفت: همچنین آمارها نشان می دهد 193 میلیون نفر در جهان هنوز بدون تشخیص هستند و 318 میلیون نفر پیش دیابت یا دچار اختلال تحمل گلوکز هستند.

گفتنی است در سال 2015 ، 5 میلیون نفر در جهان در اثر ابتلا به دیابت فوت کرده اند و تا سال 2040 عده دیابتی ها به 643 میلیون نفر در جهان خواهد رسید.

همچنین در این کنگره بین المللی در کانادا هزینه سالانه بیماری دیابت حدود 673 میلیارد دلار برآورد شد یعنی 12 درصد بودجه ملی بهداشت صرف و هزینه درمان دیابت و عوارض ناشی از آن می شود.

رییس انجمن دیابت ایران در پایان خاطر نشان کرد: تغذیه ناسالم و کاهش فعالیت فیزیکی عامل اصلی شیوع و افزایش دیابت نوع 2 به شمار می رود. یکی از راهکارهای کاهش ابتلا افراد به این بیماری آموزش با تکیه بر تغذیه سالم و افزایش فعالیت جسمانی است زیرا بخش عمده هزینه های درمانی مربوط به دیابت نوع 2 است بنابراین پیشگیری از ابتلا به این نوع دیابت در کاهش هزینه های درمانی نیز تاثیر گذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها